Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad 29 grudnia podpisała umowę na realizację odcinka trasy ekspresowej S6 od obwodnicy Słupska do Bobrownik. Odcinek będzie miał 16 kilometrów długości.
Więcej wiadomości z gospodarki na stronie głównej Gazeta.pl.
Kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdą stronę. W planach jest budowa dwóch węzłów drogowych. Planowany fragment drogi ekspresowej S6 rozpocznie się na końcu obwodnicy Słupska, na węźle w Redzikowie, a zakończy się na węźle Bobrowniki.
Budowa drogi ekspresowej S6. Źródło: GDDKiA
Ekspresówkę zbuduje konsorcjum firm z NDI jako liderem oraz partnerami: NDI Sopot i Todini Central Asia. Umowa na projekt i budowę zakłada, że realizacja potrwa 38 miesięcy - z wyłączeniem okresów zimowych. Koszt inwestycji to prawie 549 mln zł.
- Podpisana dzisiaj umowa jest już czterdziestą szóstą w tym roku. Dzięki temu do fazy realizacji przeszło 46 zadań o łącznej długości ponad 555 km i wartości około 16,8 mld zł - powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. - Od dzisiaj cała trasa S6 w woj. pomorskim będzie na etapie realizacji - dodał.
Jak mówił podczas uroczystości związanej z podpisaniem umowy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, trasa S6 jest jedną najważniejszych inwestycji w regionie. Zaznaczył, że trasa jest wyczekiwana zarówno przez mieszkańców Pomorza, podróżujących przez północne części naszego kraju, jak i przez turystów, którzy przyjeżdżają nad Bałtyk. Podkreślił, że trasa ta będzie w przyszłości generatorem mocy dla gospodarki w całym regionie.
W środę 29 grudnia poznaliśmy jeszcze jedną informację dotyczącą budowanej S6. GDDKiA podała, że otwarto koperty w przetargu na realizację odcinka Koszalin Sianów-Sławno o długości 23,17 km. Ofert jest aż 12, najniższą stawkę zaproponowała Polaqua - 614,9 mln zł, najwyższą - ponad 841 mln zł - konsorcjum chińskich firm pod przewodnictwem China Shandong International Economic & Technical Cooperation Group.
Cała trasa S6 będzie miała około 360 kilometrów długości i połączy wszystkie większe miasta Pomorza - od Szczecina do Gdańska. Realizacja dróg ekspresowych w Polsce jest finansowana z budżetu państwa przy wsparciu środków z Unii Europejskiej.