Nieoficjalnie: PKN Orlen kazał swoim spółkom wykupić dla pracowników prenumeraty gazet Polska Press

PKN Orlen nakazał swoim spółkom-córkom, aby wykupiły dla pracowników prenumeraty gazet wydawanych przez Polska Press, firmę kupioną przez paliwowego giganta w 2021 r. - dowiedziało się Radio ZET. - Polecenie przyszło z samej góry. Mamy poprawić wynik wydawnictwa - powiedział anonimowo pracownik jednej ze spółek.

Wydawnictwo Polska Press zostało przejęte przez Orlen w marcu 2021 r. Koncern paliwowo-energetyczny jest stuprocentowym udziałowcem tej firmy, a według nieoficjalnych informacji Radia ZET prezesi spółek-córek PKN Orlenu zostali zobowiązani do raportowania o tym, jak przebiega zakup prenumerat dla pracowników.

500 plus na paliwo w Orlenie. Firma kierowana przez Obajtka rozdaje bony dziennikarzom 500 plus na paliwo w Orlenie. Firma kierowana przez Obajtka rozdaje bony dziennikarzom

PKN Orlen nie zaprzecza, ale nie podaje też szczegółów

- Polecenie przyszło z samej góry. Mamy poprawić wynik wydawnictwa - powiedział stacji pracownik jednej ze spółek. W grupie Orlen jest ponad 100 spółek, które zatrudniają w sumie 32 tys. osób - zauważa z kolei Polska Press. Natomiast sam PKN Orlen nie zaprzeczył doniesieniom radia.

"PKN Orlen ze względu na skalę swojej działalności prenumeruje wiele czasopism, magazynów oraz gazet, w tym tytuły należące do Polska Press. Nie podajemy jednak szczegółów dotyczących umów z kontrahentami" - wyjaśniło biuro prasowe koncernu w odpowiedzi na pytanie Radia Zet.

Przeczytaj więcej podobnych informacji na stronie głównej Gazeta.pl

Daniel Obajtek w RMF FM Orlen i Lotos domykają fuzję. Daniel Obajtek podał termin

PKN Orlen przejął Polska Press. "Nowa strategia spółki"

Przejmując na początku 2021 r. grupę Polska Press, PKN Orlen uzyskał kontrolę nad setkami mediów. To m.in. 20 dzienników lokalnych oraz dziesiątki innych tytułów prasowych, a także około 500 serwisów internetowych.

Paliwowy gigant podkreślał, że przejęcie Polska Press wpisuje się w nową strategię spółki, gdyż wspiera "dynamiczny rozwój sieci detalicznej". "Dostęp do 17,4 mln użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press skutecznie wzmocni sprzedaż całej Grupy Orlen, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data" - wyjaśniono w komunikacie.

Zobacz wideo Fuzja Orlenu z Lotosem. Kowal: Lech Kaczyński nie wytrzymałby tego, co oni robią
Więcej o: