- Po I Finale mieliśmy dylemat, co z biżuterią, którą ludzie nam ofiarowali. Wszystkie precjoza, takie jak pierścionki, obrączki, kolczyki, sygnety (...) I, od słowa do słowa, wymyśliliśmy złote serduszko – tak o idei złotych serduszek opowiada Jurek Owsiak.
Złote Serca licytowane są na specjalnie Licytacji Najbardziej Hojnych Darczyńców, która puentuje cały finał. Spośród 100 serduszek można licytować numery od 1 aż do 100. Firma BIO-GEN po raz czwarty z rzędu wylicytowała serduszko numer jeden, które jest tym najbardziej pożądanym. W tym roku udało się je zdobyć za kwotę 777 777 złotych.
- Firma od dawna angażuje się w granie razem z WOŚP. Możliwości są większe, więc bierzemy udział w licytacji. A sama licytacja to ogromne emocje. Oprócz niesienia pomocy to jest też zabawa - tłumaczy prezeska spółki BIO-GEN Ewa Kaniowicz.
W swojej gablocie mają już 9 serduszek za lata: 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 oraz jedną złotą kartę WOŚP. Do firmy należy również rekord licytacji z 27. finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej, gdy wylicytowano serduszko za 1 200 000 złotych. W tym roku w łódzkim centrum handlowym Manufaktura podczas finału firma miała swoje stanowisko, gdzie można było obejrzeć wszystkie złote serduszka z bliska.
WOŚP nie dla każdego wzbudza jedynie pozytywne emocje, podobnie licytacje złotego serduszka, Prezes Kaniowicz opowiada nam, że często spotyka się z głosami krytyków, którzy kwestionują czy takie pieniądze nie powinny być spożytkowane na pracowników.
- W tym roku pracownicy z całej Polski zjechali do Łodzi żeby wspólnie kwestować. Mieliśmy 5 puszek, do których nasi pracownicy jako wolontariusze wspólnie zbierali pieniądze. To chyba najlepsza odpowiedź na wątpliwości czy pracownicy popierają nasze akcje – tłumaczy prezes BIO-GEN.
Podczas licytacji firma nie daje sobie twardych limitów cen, obserwuje, jak przebiega licytacja, a ostateczna cena serduszka zależy od uczestników. W tym roku BIO-GEN po raz kolejny przelicytowywał sam siebie, żeby jak największą kwotą wesprzeć WOŚP.
Siema! Gazeta.pl kolejny już raz gra #JedenDzieńDłużej dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Każde dodatkowe wsparcie dla tej akcji jest bezcenne. Licytujcie i kwestujcie razem z nami