Unia Europejska przyjęła we wtorek (15 marca) kolejny pakiet sankcji na Rosję. Najnowsze restrykcje uderzyły m.in. w handel żelazem i stalą oraz towarami luksusowymi. Zakazano również nowych inwestycji w sektorze energetycznym. UE poparła też pozbawienie Rosji przywilejów handlowych, a to otwiera drogę do podwyżek ceł oraz ograniczeń w imporcie i eksporcie.
Wcześniej sankcje na Rosję nałożyły m.in. Japonia, Stany Zjednoczone i Wielka Brytania. Na Zachodzie zaczęto bojkotować towary pochodzące z tego kraju, a wiele firm opuściło rosyjski rynek.
Więcej informacji o sankcjach na Rosję przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Jak wynika z najnowszych danych amerykańskiego Uniwersytetu Yale, już 400 przedsiębiorstw wycofało się lub zawiesiło swoją działalność w Rosji. Zaliczają się do nich m.in. Activision Blizzard, Adidas, Airbnb, Airbus, Amazon, Apple, Boeing, Booking, Burger King, Coca-Cola, Daimler, Dell, DHL, Disney, Electronic Arts, Ferrari, Ford, Heineken, IBM, Ikea, Intel, McDonald's, Netflix, Rolex, Shell i Spotify.
Według listy przygotowanej przez profesora Jeffrey'a Sonnenfelda i jego zespół (stan na dzień 15 marca 2022 r., godz. 13:20), na rosyjskim rynku wciąż operują następujące firmy:
***
Trwa rosyjska wojna przeciwko Ukrainie. Od pierwszych godzin napaści giną bezbronni cywile, a Rosjanie systematycznie atakują miasta i wsie. Zniszczenia są ogromne. Z kraju ogarniętego wojną próbują się wydostać miliony uchodźców. Potrzeby rosną z godziny na godzinę. Dlatego Gazeta.pl łączy siły z Fundacją Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej (PCPM), by wesprzeć niesienie pomocy humanitarnej Ukrainkom i Ukraińcom. Każdy może przyłączyć się do zbiórki, wpłacając za pośrednictwem Facebooka lub strony pcpm.org.pl/ukraina. Więcej informacji w artykule.