Awaria PKP. Za opóźnione lub odwołane pociągi możemy żądać zwrotu pieniędzy. Jak złożyć reklamację?

W związku z opóźnieniem pociągów lub całkowitym odwołaniu niektórych kursów 17 marca wielu podróżnych musiało zrezygnować ze swoich podróży. Niewielu pasażerów wie, że w takiej sytuacji przysługuje im zwrot gotówki za niezrealizowane bilety. Co możemy zrobić, by zwrócono nam opłatę za bilet?

Pasażerowie, którzy w czwartek nie skorzystali z zakupionych biletów, mogą liczyć na zwrot pieniędzy. Jeśli pociąg, którym chcemy dojechać do miejsca docelowego, złapał minimum 60 minut spóźnienia, możemy otrzymać co najmniej 25 proc. wartości biletu jednorazowego. Natomiast jeśli pociąg przyjedzie z opóźnieniem dwugodzinnym, bądź dłuższym (albo wcale) odszkodowanie należne pasażerowi powinno wynieść 50 proc. kwoty należnej za bilet.

Zobacz wideo Czy Polacy są zadowoleni z PKP?

Awaria, która nastąpiła w czwartek, na pewno wpłynie kursowanie pociągów jeszcze przez długi czas. Jednak już teraz zostali zapewnieni przez PKP, że opłaty za bilet zostaną im zwrócone.

Pasażerowie, którzy zakupili bilet w kasie, otrzymają zwrot kosztów za bilet bez potrącenia odstępnego. Zwrot odstępnego za bilety zakupione w systemie e-IC jest możliwy w drodze reklamacji

- czytamy w komunikacie PKP S.A.

Reklamacja PKP. Co powinna zawierać?

Reklamacja powinna zawierać:

  • nazwę i adres przewoźnika;
  • imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) składającego reklamację;
  • uzasadnienie roszczenia;
  • kwotę roszczenia oddzielnie dla każdego dokumentu przewozu;
  • adres właściwy do wypłaty uznanego roszczenia lub numer konta bankowego (do przelewów międzynarodowych konieczne jest podanie pełnej nazwy i adresu banku, międzynarodowy numer rachunku bankowego w formacie IBAN wraz z numerem SWIFT/BIC); dla ułatwienia i przyśpieszenia przekazania należności wynikającej z pozytywnego rozpatrzenia sprawy, zachęcamy do podawania w reklamacji nazwy banku i numeru rachunku bankowego;
  • podpis osoby uprawnionej wnoszącej reklamację w formie pisemnej;
  • podpis osoby uprawnionej do wniesienia reklamacji.

Reklamację złożyć można listownie, osobiście w placówce lub za pośrednictwem formularza na stronie

Sparaliżowane PKP. Ruch kolejowy został sparaliżowany na kilka godzin

W czwartek w całym kraju wystąpiły duże opóźnienia w kursowaniu pociągów. Większość z nich kursowała innymi trasami lub została wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Według informacji przekazanych przez PKP S.A. głównym powodem zaistniałej sytuacji były usterki urządzeń sterowania, które są odpowiedzialne za prowadzenie ruchu kolejowego. Zalecano także całkowitą rezygnację z podróży. Poszczególne relacje zostały odwołane, pełną listę możemy znaleźć na stronie przewoźnika.

Więcej podobnych wiadomości znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Piotr Kuźniar w czasie wyprawy na AntarktydęGazeta.pl na Antarktydzie, "Kończy się pewna epoka. Zmiany widać gołym okiem"

Po kilku godzinach przywrócono ruch kolejowy

Po kilku godzinach PKP S.A. poinformowało, że wznowiono pracę kolejnych lokalnych centrów sterowania oraz przywrócono ruch pociągów. Firma Alstom - producent urządzeń - poinformował, że usterka pojawiła się z powodu awarii urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Kreml (zdjęcie ilustracyjne)Szwajcaria ujawnia: Rosjanie trzymają grube miliardy dolarów na kontach

Więcej o: