Minister Gróbarczyk: 17 września kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną zostanie oficjalnie otwarty

Wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk poinformował o dacie otwarcia kanału przebiegającego przez Mierzeję Wiślaną. "Przekop jest ukończony w 86 procentach" - informowały media pod koniec marca.

Marek Gróbarczyk, wiceszef resortu infrastruktury, poinformował o ważnej dacie związanej z jedną z kluczowych inwestycji rządu. Chodzi o przekop Mierzei Wiślanej

17 września zostanie otwarty kanał  i przepłyną nim pierwsze jednostki

- poinformował cytowany przez Polską Agencję Prasową

Przekop Mierzei Wiślanej niemal ukończony

Pod koniec marca "Dziennik Bałtycki", powołując się na Ministerstwo Infrastruktury i Urząd Morski w Gdyni, informował, że przekop Mierzei Wiślanej jest ukończony w 86 procentach. "Inwestycja jest mocno zaawansowana, wszystkie jej części są lub w najbliższym czasie będą realizowane, tak aby ten długo oczekiwany szlak wodny zafunkcjonował w pełni w 2023 roku" - przekazał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Zakres prac obejmuje budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki i Zalewu, a także nowy układ drogowy z dwoma obrotowymi mostami, które umożliwią przejazd nad kanałem przed i za śluzą oraz budowę sztucznej wyspy.

Najnowsze informacje z Ukrainy po ukraińsku w naszym serwisie ukrayina.pl

Cyberbezpieczeństwo (zdjęcie ilustracyjne) Rząd buduje megabazę danych o Polakach? "Kolosalny potencjał do nadużyć"

Cała inwestycja ma zostać ukończona w 2023 roku

O wyjątkowości inwestycji mają świadczyć, między innymi mosty obrotowe - jedne z najdłuższych tego typu obiektów w Polsce. Łączna długość jednego z dwóch mostów na Mierzei Wiślanej to ponad 60 metrów, a masa - około 550 ton. Każdy z tych mostów składa się z 44 elementów, które wytworzone zostały w zakładzie prefabrykacji konstrukcji stalowych, dowiezione na budowę i złożone w całość. Najcięższy z pojedynczych elementów ważył ponad 48 ton.

Prace w ramach pierwszej części budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską mają się zakończyć jeszcze w tym roku, a cała inwestycja w 2023 roku. Dzięki budowie Kanału na Mierzei Wiślanej jednostki o zanurzeniu do 4,5 metra, długości do 100 metrów oraz szerokości do 20 metrów, będą mogły przepływać z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany. Inwestycja rozpoczęła się w październiku 2019 roku.

Belgium Russia Ukraine War Energy Inflacja? Spójrzcie na dane o długu. Premier ma powody do przechwałek

Więcej o: