Aktualizacja: Firma poinformowała, że problemy zostały zażegnane i wszystko już działa. "Obecnie w Banku Pekao S.A. systemy bankowości mobilnej i internetowej działają prawidłowo."
Jak wskazuje serwis Downdetector.pl, na którym można obserwować przerwy w dostawie poszczególnych usług w internecie, pierwsze zgłoszenia o awarii w Banku Pekao pojawiały się w piątek około godziny 12:00. Do godz. 14:13 napłynęło kilka tysięcy zgłoszeń o problemach.
Klienci zgłaszają awarie w Banku Pekao Źródło: Down Detector
Więcej informacji z Polski przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
67 proc. użytkowników, którzy zgłosili awarię, ma problem z logowaniem w aplikacji, a 28 proc. z bankowością mobilną. Z kolei 5 proc. wskazuje na problemy z płatnościami kartą.
Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina
Klienci informują o problemach w mediach społecznościowych. "Aplikacja, karta, konto - nigdzie nie można się zalogować, zapłacić" - pisze jedna z użytkowniczek. "Znów aplikacja nie działa" - skarży się kolejny klient.
Sytuację skomentował rzecznik prasowy banku. - Mamy sygnały, że zdarzają się przypadki problemów z logowaniem, ale jest to niewielka skala - powiedział PAP w piątek rzecznik prasowy Banku Pekao Paweł Jurek. Dodał, że bank sprawdza te doniesienia.
Z kolei na Facebooku Bank Pekao zapewnia, że trwają prace nad usunięciem usterki. "Pracujemy nad jak najszybszym rozwiązaniem tej sytuacji, przepraszamy za utrudnienia" - czytamy.