"Pracodawca przedstawił dwie propozycje porozumienia ze Stroną Społeczną. Dziś do późnych godzin wieczornych będą trwały wspólne prace nad zgłoszonymi propozycjami. Strony dążą do ustalenia w dniu 28.04.2022 r. (czwartek) wspólnego stanowiska" - czytamy we wspólnym komunikacie.
Przedstawiciele PAŻP zaznaczyli, że strony będą dążyć do przedstawienia wspólnego stanowiska już jutro, czyli w czwartek 28 kwietnia. "Rozmowy prowadzone są w sposób merytoryczny, w atmosferze wzajemnego szacunku" - podano w komunikacie.
Kolejne spotkanie stron odbędzie w czwartek o godzinie 9.
"Zgodnie z obowiązującą w lotnictwie zasadą stałego dążenia do doskonalenia procedur bezpieczeństwa i praktyk operacyjnych Polska Agencja Żeglugi Powietrznej wdraża 24 postulaty sformułowane przez Związek Zawodowy Kontrolerów Ruchu Lotniczego" - poinformowała agencja.
Więcej informacji na głównej stronie Gazeta.pl
- W ostatnich tygodniach funkcjonujemy w sytuacji szczególnej, ale niezależnie od tego wszystkim nam w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej zależy przede wszystkim na bezpieczeństwie w ruchu lotniczym. Dlatego gdy tylko pojawiły się konkretne postulaty działań mogących udoskonalić naszą działalność w zakresie bezpieczeństwa, zaakceptowaliśmy je i wprowadziliśmy do realizacji - powiedziała Anita Oleksiak Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
"Działające w nowym składzie kierownictwo rozpoczęło niezwłoczne wdrażanie postulatów dotyczących między innymi ograniczania jednoosobowych obsad, weryfikacji tzw. pojemności sektorowych, określających, ile samolotów jednocześnie mają do prowadzenia kontrolerzy w jednej chwili czy przywrócenia pełnej obsady Senior Kontrolerów także w nocy" - zakomunikowało PAŻP.
Sprawą sporną na linii kontrolerzy ruchu lotniczego - Polska Agencja Żeglugi Powietrznej jest wysokość wynagrodzeń kontrolerów. Rozmowy, które były prowadzone od piątku, nie przyniosły przełomu.
W poniedziałek wieczorem zostało opublikowane rozporządzenie, które reguluje funkcjonowanie ruchu lotniczego na wypadek niepowodzenia negocjacji. Największe zmiany dotyczyłyby dwóch mazowieckich portów lotniczych - w Warszawie i w Modlinie. Od pierwszego maja stołeczne lotnisko Chopina będzie mogło działać jedynie w godzinach 9.30 - 17.00. Liczba połączeń zostanie zredukowana, a w siatce zostanie zawieszonych około 300 operacji lotniczych w ciągu doby.