Praca. Firmy otrzymują coraz mniej CV. Dobre ogłoszenie to połowa sukcesu w rekrutacji

Jeśli chcemy odnieść sukces w zatrudnianiu pracowników powinniśmy się pokazać z dobrej strony,0 ale nie wyciągać na start wszystkich asów z rękawa. Co zrobić, aby przyciągnąć do pracy u nas ludzi, których potrzebujemy zatrudnić?

Ogłoszenie o pracę to znacząca część sukcesu dalszej rekrutacji. To wedle analiz prowadzonych przez HRlink jedna z najczęstszych form poszukiwania pracowników w Polsce. Jednak z roku na rok spada jego efektywność. Co to oznacza? Firmy otrzymują coraz mniej CV. Na ogłoszenia odpowiada też coraz mniej kandydatów, którzy spełniają oczekiwania stawiane przez pracodawców. Co zrobić, gdy mamy problem ze znalezieniem kandydatów? Na start spojrzeć krytycznie na nasze ogłoszenie.  

– Często podstawowym problemem jest to, że poszukując pracownika my tak naprawdę nie wiemy, czym ma się to zajmować – mówi Alina Michałek, ekspertka HR z HRlink. – To widać już w treści ogłoszenia. Mamy bardzo ogólne wymagania, pod którymi może w zasadzie kryć się wszystko i nic. Dobre ogłoszenie o pracę musi być konkretne. Choć to niełatwe dla pracodawców dzisiaj skuteczne ogłoszenie o pracę powinno zawierać widełki wynagrodzenia. 

Ogłoszenie o pracę. Dlaczego to niezmiernie istotne?

Bo zarówno wśród kandydatów jak i firm, które zatrudniają szkoda czasu na rozmowy z kandydatami, na których nas nie stać. Szukając samochodu możemy pomarzyć o marce luksusowej jednak stać nas tak naprawdę model kombi ze średniej półki. Także w rekrutacji powinniśmy mierzyć siły na zamiary. Na samym wstępie określajmy sobie kluczowe cechy i kompetencje kandydata czy kandydatki. Sprawdźmy nasze możliwości finansowe. Przeprowadźmy też benchmarking. Pomoże on ustalić, na jakie wynagrodzenie mogą liczyć kandydaci na podobnych stanowiskach. Informacja o tym, czy oferujemy stawkę zgodną z rynkiem nie gwarantuje nam sukcesu w dużej liczbie dopasowanych, czyli zgodnych z naszymi oczekiwaniami, CV na poszukiwane stanowisko. Warto spojrzeć też na oczekiwania innych pracodawców na podobnych lub takich samych stanowiskach. Porównujmy nie tylko naszą branżę ale też inne organizacje, które poszukują na podobne stanowiska. To ważne, bo kandydat do działu marketingu może szukać pracy zarówno w branży finansowej, IT jak i np. firmie poszukującej pracowników dla innych pracodawców. Pamiętajmy, że nie tylko pensja ma znaczenie. Coraz częściej Polacy zmieniają pracodawcę, bo chcą się rozwijać i zdobywać nowe umiejętności. 

O procesie zatrudniania warto pomyśleć niczym o randce. Przygotowując profil na portalu randkowym dodajemy dobre zdjęcie, piszemy ciekawy opis ale też… nie kłamiemy. Koloryzowanie rzeczywistości, którą zweryfikuje pracownik nie przyniesie nam pracownika na lata. 

Co zrobić, aby uchronić się przed najczęstszymi błędami popełnianymi przez pracodawców w ogłoszeniach o pracę? Zapraszamy do lektury tekstu o tym, jak zoptymalizować ogłoszenie o pracę, aby odnieść sukces związany z zatrudnieniem na blogu HRlink.  

Więcej o: