Związek Zawodowy Kontrolerów Ruchu Lotniczego i Polska Agencja Żeglugi Powietrznej we wspólnym komunikacie informują, że w ramach rokowań sporu zbiorowego wstępnie porozumiały się w zakresie aneksu do regulaminu pracy i aneksu do regulaminu wynagradzania.
Jak czytamy na stronach związku, odpowiednie projekty zostaną przedstawione do konsultacji ze stroną społeczną oraz z Ministerstwem Infrastruktury.
Nowy aneks do regulaminu pracy ogranicza wzrost dodatków, zmienia też zasady wynagradzania kontrolerów nie tylko w Warszawie, ale w całym kraju. Celem jest zmniejszenie dysproporcji w poziomach przychodów poszczególnych pracowników.
Strony porozumiały się też w kwestii nadgodzin - dla kontrolerów lotniczych będzie ona wynosić do 150 godzin w roku kalendarzowym, a dla informatorów służby informacji powietrznej 240 godzin w roku kalendarzowym.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej i związek kontrolerów nie kończą prac nad porozumieniem. Wciąż trwają bowiem prace nad wdrożeniem 24 postulatów dotyczących procedur bezpieczeństwa w PAŻP wysuniętych przez ZZKRL. Chodzi m.in. o kwestie etyczne i sprawy bezpieczeństwa.
Agencja i przedstawiciele związkowców pierwsze porozumienie osiągnęli pod koniec kwietnia. Już wówczas było wiadome, że zawieszenie konfliktu jest tymczasowe i potrwa do 10 lipca. Udało się jednak uniknąć paraliżu nieba w maju i kolejnych miesiącach.
Konflikt kontrolerów lotów z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej rozpoczął się dwa lata temu. Związkowcy podkreślają, że w tym sporze chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo pracy. Od dłuższego czasu na stanowiskach dwuosobowych obsadzany jest jeden kontroler. Kwestią sporną są również i wynagrodzenia.
Więcej o gospodarce przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl