Wojna w Ukrainie. Polacy wznowili zakupy w sieciach handlowych, które zostały w Rosji

Polacy rozpoczęli w marcu spontaniczny bojkot sklepów, które nie wycofały się z Rosji po jej inwazji na Ukrainę. Bojkot nie potrwał długo - klienci już w drugiej połowie kwietnia ruszyli na zakupy do Decathlonu, a do Auchan "wrócili" w maju - wynika z najnowszych danych PanParagon, udostępnionych Gazecie.pl.

Po rosyjskiej inwazji na Ukrainę, która rozpoczęła się pod koniec lutego br., wiele znanych międzynarodowych firm postanowiło wycofać się z Rosji. Jednak były również i takie, które nie podjęły takiej decyzji. W marcu i kwietniu wielu Polaków rozpoczęło spontaniczny bojkot sklepów Auchan, Decathlon oraz Leroy Merlin, które należą do francuskiej rodziny Mulliez. Bojkot ten przeszedł już do historii.

Interesuje Cię handel? Więcej przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Bojkot firm, które nie wycofały się z Rosji, widać w danych kartowych polskiego banku.PKO potwierdza. Marki, które nie wycofały się z Rosji, mają mniejsze obroty

Zakupy w sklepach Auchan, Decathlon i Leroy Merlin po bojkocie Polaków [DANE]

"Statystyki nie pozostawiają złudzeń: w ostatnich miesiącach bojkot na paragonach przestał być widoczny. W przypadku sieci Auchan zaskoczenie jest duże. W kwietniu informowaliśmy o ponad dwukrotnym spadku zainteresowania produktami tego sklepu w stosunku do 12 marca. Jak pokazuje najnowsze badanie, w maju Polacy zwiększyli częstotliwość zakupową w hipermarketach Auchan, a wraz z początkiem czerwca udział procentowy paragonów z tej sieci sklepów wrócił do stanu sprzed bojkotu" - przekazała Antonina Grzelak z aplikacji zakupowej PanParagon w komentarzu przesłanym Gazecie.pl.

Auchan (zdjęcie ilustracyjne)Bojkot firm, które zostały w Rosji nieskuteczny. 2 sieci ze wzrostem ruchu

Wojna w Ukrainie. Polacy znów kupują w sieciach, które zostały w Rosji

W przypadku sieci Decathlon powrót klientów był zauważalny już w drugiej połowie kwietnia. Od tego czasu liczba paragonów z tej sieci dodawanych do aplikacji cały czas rośnie. Może to mieć związek z wycofaniem działalności tej sieci sklepów z Rosji ze względu na problemy z transportem towarów, choć obecnie jesteśmy w pełni sezonu letniego, a popyt na produkty z tej kategorii jest znacznie większy - ocenia Antonina Grzelak.

Zakupy Polaków w bojkotowanych sklepach 2022 r.Zakupy Polaków w bojkotowanych sklepach 2022 r. Źródło: PanParagon

Inaczej sytuacja wygląda w przypadku sieci Leroy Merlin. W okresie od 12 marca do 11 czerwca raz widać wzrosty, a raz spadki zakupów. W maju klienci częściej robili zakupy w tej sieci niż przed spontanicznym bojkotem, natomiast w czerwcu zainteresowanie asortymentem Leroy Merlin było najmniejsze w tym okresie. Zauważalne spadki ciężko jednak powiązać z bojkotem - wynika z danych aplikacji PanParagon udostępnionych Gazecie.pl.

Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina

Zobacz wideo Zakupy w 100 sekund? Blicharski: Wiele firm chce wydłużać ten czas, my staramy się go ograniczyć
Więcej o: