Marcin Horała żegna się z jedną funkcją i wita z kolejną. "Zakończyłem okres dwuresortowości"

Rząd przeprowadził przetasowania związane z budową lotniska w Baranowie. Marcin Horała, który do tej pory występował jako wiceminister i pełnomocnik rządu, pożegnał się z jedną z funkcji. Dalej będzie jednak odpowiadał za budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Marcin Horała, który do tej pory pełnił dwie role - wiceministra infrastruktury oraz pełnomocnika rządu do spraw budowy lotniska w Baranowie - został odwołany z pierwszej z funkcji. To efekt zmian, w ramach których nadzór nad czołową inwestycją rządu przeniesiono do resortu funduszy.

"Zakończyłem swoją misję w Ministerstwie Infrastruktury i tym samym okres dwuresortowości" - napisał polityk PiS w mediach społecznościowych. Dokumenty przedstawione przez Horałę potwierdzają jego odwołanie z funkcji wiceministra infrastruktury z dniem 28 lipca. W tym samym wpisie widać też formalne powołanie polityka na funkcję pełnomocnika do spraw budowy lotniska. 

Marcin Horała z "nową-starą" funkcją w rządzie. Nadal odpowiada za CPK

Decyzja premiera ma charakter formalny. Horała odpowiada bowiem ze strony rządu za budowę lotniska w Baranowie od 2019 roku. Teraz będzie to robił w ramach nowo utworzonego stanowiska. 

W lipcu odniósł się do zarzutów dotyczących strat, które pojawiły się w zeznaniu finansowym CPK. Jak wynika ze sprawozdania finansowego spółki CPK za 2021 rok, opublikowanego w ubiegłym miesiącu,  koszty operacyjne wyniosły prawie 90 mln zł - informował w środę branżowy portal pasazer.com. Jak czytamy, "skumulowane straty od momentu powstania firmy wyniosły 243 mln zł".

CPK przynosi straty? Marcin Horała zaprzecza. Mówi, że tak będzie przez wiele lat

"CPK to spółka celowa powołana wyłącznie do przeprowadzenia procesu inwestycyjnego. W związku z tym przez wiele lat będzie wyłącznie ponosić 'straty' w rozumieniu księgowym"  -  tłumaczył wówczas pełnomocnik ds. budowy lotniska.

Marcin Horała po raz pierwszy znalazł się w Sejmie z ramienia PiS w roku 2015. Do tej pory zajmował się między innymi kwestią wyłudzeń podatku VAT w ramach pracy w komisji śledczej. Był też rządowym ekspertem do spraw żeglugi śródlądowej. Zajmował się prawami człowieka, był też członkiem Komisji Ustawodawczej. Do resortu infrastruktury trafił w roku 2019. 

Więcej informacji gospodarczych na stronie głównej Gazeta.pl

Więcej o: