Dochodzenie wszczęto na wniosek węgierskiego ministerstwa sprawiedliwości. W ostatnim czasie wzrosła bowiem liczba skarg konsumentów, składanych do organu ochrony konsumentów przeciwko linii lotniczej Wizz Air - podaje gazeta "Egri Ugyek".
Więcej informacji ze świata przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Pasażerowie, jak podaje gazeta, skarżyli się, że przewoźnik nie udzielał informacji i pomocy w przypadku opóźnień i odwołań lotów oraz nie zapewnił zakwaterowania i możliwości zmiany rezerwacji, tym samym powodując dodatkowe koszty dla pasażerów. Ponadto Wizz Air miał nie odpowiadać na zgłoszenia konsumentów w ciągu 30 dni i prowadzić płatną infolinię, naruszając tym samym prawa węgierskich konsumentów.
"Egri Ugyek" przypomina o sytuacji sprzed kilku dni. Klienci linii lotniczych Wizz Air utknęli na całą noc w Paryżu - ich lot został przesunięty na następny dzień. Ponad 150 pasażerów dopiero o godz. 21:36 otrzymało wiadomość od przewoźnika, że ich lot z godz. 21:30 został przesunięty na kolejny dzień na godzinę 12:40.
W ostatnim czasie węgierski organ ochrony konsumentów wszczął również postępowanie przeciwko liniom lotniczym Ryanair w związku z przerzuceniem na pasażerów podatku od dodatkowych zysków, który został nałożony pod koniec maja br. Przewoźnik został ukarany grzywną w wysokości 300 mln forintów (ok. 3,5 mln zł), Ryanair uznał karę za bezpodstawną i zapowiedział, że złoży odwołanie w tej sprawie.
Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina