Wizz Air kontra Węgry. Rząd wszczął dochodzenie po licznych skargach pasażerów

Władze Węgier wszczęły dochodzenie przeciwko liniom lotniczym Wizz Air w związku z licznymi skargami pasażerów. Przewoźnik jest podejrzany o łamanie praw konsumentów.

Dochodzenie wszczęto na wniosek węgierskiego ministerstwa sprawiedliwości. W ostatnim czasie wzrosła bowiem liczba skarg konsumentów, składanych do organu ochrony konsumentów przeciwko linii lotniczej Wizz Air - podaje gazeta "Egri Ugyek".

Więcej informacji ze świata przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Węgry wszczęły dochodzenie przeciwko Wizz Air. Przewoźnik miał m.in. prowadzić płatną infolinię

Pasażerowie, jak podaje gazeta, skarżyli się, że przewoźnik nie udzielał informacji i pomocy w przypadku opóźnień i odwołań lotów oraz nie zapewnił zakwaterowania i możliwości zmiany rezerwacji, tym samym powodując dodatkowe koszty dla pasażerów. Ponadto Wizz Air miał nie odpowiadać na zgłoszenia konsumentów w ciągu 30 dni i prowadzić płatną infolinię, naruszając tym samym prawa węgierskich konsumentów.

"Egri Ugyek" przypomina o sytuacji sprzed kilku dni. Klienci linii lotniczych Wizz Air utknęli na całą noc w Paryżu - ich lot został przesunięty na następny dzień. Ponad 150 pasażerów dopiero o godz. 21:36 otrzymało wiadomość od przewoźnika, że ich lot z godz. 21:30 został przesunięty na kolejny dzień na godzinę 12:40.

Nie tylko Wizz Air. Węgry wszczęły postępowanie wobec linii Ryanair

W ostatnim czasie węgierski organ ochrony konsumentów wszczął również postępowanie przeciwko liniom lotniczym Ryanair w związku z przerzuceniem na pasażerów podatku od dodatkowych zysków, który został nałożony pod koniec maja br. Przewoźnik został ukarany grzywną w wysokości 300 mln forintów (ok. 3,5 mln zł), Ryanair uznał karę za bezpodstawną i zapowiedział, że złoży odwołanie w tej sprawie.

Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina

Zobacz wideo Kunz: Chęć podróżowania jest tak duża, że naprawdę duże lotniska korkują się
Więcej o: