Netflix wprowadza tańszy pakiet - reklamy po każdej godzinie oglądania. Może pojawić się też w Polsce

W Stanach Zjednoczonych użytkownicy Netfliksa będą mogli skorzystać z tańszego abonamentu. Reklamy będą tam wyświetlane przez cztery minuty, podczas godzinnego oglądania danych treści. Tańszy abonament może pojawić się również w Polsce.

Tańszy abonament Netfliksa będzie dostępny w Stanach Zjednoczonych w cenie od 7 do 9 dolarów miesięcznie. Od dawna zapowiadano, że w serwisie pojawi się tańsza wersja subskrypcji związana z koniecznością oglądania reklam.

Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Zobacz wideo "Reklama dla klimatu". O co chodzi w wyjątkowym projekcie portalu Gazeta.pl?

Netflix. W najtańszym pakiecie reklamy potrwają cztery minuty

Netflix wdraża najtańszą ofertę we współpracy z Microsoft. Nie wiadomo jednak, czy oferta równolegle pojawi się na polskim rynku. Wprowadzenie "reklamowej" opcji jest skutkiem spowolnienia biznesu. W drugim kwartale roku liczba subskrybentów zmalała o 970 tys. Jest to drugi z rzędu kwartał, podczas którego firma odnotowuje spadki.

Według analityków tylko w Europie Zachodniej do 2027 r. roczne przychody z reklam w Netfliksie mogą wynieść około 1,9 mld dol. Jest to większy przychód niż w Stanach Zjednoczonych i prawie tyle samo, co w całej Ameryce Północnej. Netflix planuje emitować reklamy przed oraz w trakcie oglądania programów, jednak nie po ich zakończeniu.

Z wcześniejszych przewidywań wynikało, że Netflix wprowadzi swoją wersję reklamową tylko w USA i to najwcześniej w 2023 roku. Później pojawiły się informacje, że serwis wprowadzi model reklamowy do końca 2022 roku na sześciu rynkach - będzie to na pewno USA, a pozostałych krajów nie ujawniono. Według Bloomberg serwis jest coraz bliżej finalizacji modelu wspieranego przez reklamy.

Netflix. W Polsce dostępne są trzy pakiety

W USA standardowy abonament kosztuje 15,49 dolarów miesięcznie. Użytkownicy mogą też skorzystać z podstawowego pakietu, który umożliwia strumieniowanie w standardowej rozdzielczości oraz korzystanie z jednego ekranu w tym samym czasie za 9,99 dolarów. Subskrypcja premium kosztuje 19,99 dolarów miesięcznie. Netflix uważa, że 50 proc. zniżki na standardową subskrypcję jest warte oglądania czterech minut reklam.

W Polsce obowiązują obecnie trzy pakiety dostępu. Podstawowy w jakości SD za 29 zł na miesiąc, Standardowy (Full HD) w cenie 43 zł oraz Premium (Ultra HD 4K) za 60 zł miesięcznie.

"Z biegiem czasu, naszą nadzieją jest stworzenie lepszego niż liniowy modelu reklamy telewizyjnej, która jest bardziej płynna i istotna dla konsumentów, a bardziej skuteczne dla naszych partnerów reklamowych. Chociaż zajmie trochę czasu, aby rozwinąć naszą bazę członków dla warstwy reklamowej i związanych z nimi przychodów z reklam, w dłuższej perspektywie uważamy, że reklama może umożliwić znaczne przyrost członkostwa (poprzez niższe ceny) i wzrost zysków (poprzez przychody z reklam)" - przekazuje Netflix, cytowany przez portal deadline.com.

Więcej o: