Promocji na mięso w dyskontach szuka co trzeci Polak. Ważne miejsce na liście zakupów zajmują też olej, masło i margaryna - te produkty na przecenie kupuje 29 proc. Polaków. Tylko dwa proc. mniej wśród przecenionych towarów szuka cukru - tak wynika z badania przeprowadzonego przez platformę analityczno-badawczą UCE Research i Proxi.cloud, do raportu "Inflacja 2022. Gdzie są najlepsze promocje? I na czym Polacy oszczędzają w dyskontach?" cytowanego przez portal Interia.pl.
Przeczytaj więcej informacji z kraju i ze świata na stronie głównej Gazeta.pl
Spośród badanych osób ponad 33 proc. wskazało, że najczęściej szukanym na promocjach produktem jest mięso. Najczęściej podczas zakupów zwracają na to uwagę osoby w wieku od 56 do 80 lat, z miejscowości liczących od 5 do 19 tys. mieszkańców.
Jeśli chodzi o kryterium dochodowe, to tańszego mięsa najczęściej szukają osoby, których wynagrodzenie wynosi od 7 000 do 8 999 netto. Autorzy i autorki raportu podkreślają, że dla wielu Polaków mięso jest podstawową kategorią spożywczą. Wielu ludzi bez niego nie wyobraża sobie jadłospisu.
Wielu ankietowanych w promocji kupuje tłuszcze (w sumie 28,9 proc. badanych), 27 proc. szuka tańszych produktów sypkich, jak mąka, ryż czy cukier. Niespełna jedna czwarta na promocjach szuka nabiału.
Z ostatnich sondaży wynika, że walka z inflacją to dla Polaków temat numer jeden i to właśnie na nim powinni się skupić politycy przed wyborami parlamentarnymi. United Surveys przeprowadziło sondaż na zlecenie RMF FM i "Dziennika Gazety Prawnej", w którym zapytało ankietowanych o to, co ich zdaniem powinno być głównym tematem nadchodzącej kampanii wyborczej.
Ponad 47 proc. pytanych stwierdziło, że najważniejszym tematem jest dla nich pokonanie inflacji. Na drugim miejscu - wskazana przez ponad 22 proc. badanych - jest poprawa sytuacji finansowej polskich rodzin, co również ma uzasadnienie w sytuacji rosnących cen. Dopiero na trzecim miejscu badani wskazali bezpieczeństwo energetyczne.
Rosnąca inflacja i niepewna sytuacja materialna odbija się na tym, jak postrzegamy przyszłość. Aż 63 proc. Polaków uważa, że sytuacja w kraju zmierza w złym kierunku - wynika z badania przeprowadzonego przez CBOS. Tak źle, jeśli chodzi o ocenę sytuacji w Polsce, nie było od 2020 roku. Szczegóły tego badania w artykule poniżej.