Inflacja. Już co trzeci Polak szuka promocji na mięso. Jak radzimy sobie z rosnącymi cenami?

Inflacja wpływa na to, jakie decyzje podejmujemy podczas zakupów w dyskontach. Z najnowszego badania wynika, że już co trzeci Polak szuka promocji na mięso. Jakie jeszcze produkty kupujemy na przecenie?

Promocji na mięso w dyskontach szuka co trzeci Polak. Ważne miejsce na liście zakupów zajmują też olej, masło i margaryna - te produkty na przecenie kupuje 29 proc. Polaków. Tylko dwa proc. mniej wśród przecenionych towarów szuka cukru - tak wynika z badania przeprowadzonego przez platformę analityczno-badawczą UCE Research i Proxi.cloud, do raportu "Inflacja 2022. Gdzie są najlepsze promocje? I na czym Polacy oszczędzają w dyskontach?" cytowanego przez portal Interia.pl.

Zobacz wideo Prezes Kaczyński zapewnia: "My byśmy mogli szybko opanować inflację". Jest jeden haczyk

Przeczytaj więcej informacji z kraju i ze świata na stronie głównej Gazeta.pl

Inflacja. Czego na promocjach szukają Polacy?

Spośród badanych osób ponad 33 proc. wskazało, że najczęściej szukanym na promocjach produktem jest mięso. Najczęściej podczas zakupów zwracają na to uwagę osoby w wieku od 56 do 80 lat, z miejscowości liczących od 5 do 19 tys. mieszkańców.

Jeśli chodzi o kryterium dochodowe, to tańszego mięsa najczęściej szukają osoby, których wynagrodzenie wynosi od 7 000 do 8 999 netto. Autorzy i autorki raportu podkreślają, że dla wielu Polaków mięso jest podstawową kategorią spożywczą. Wielu ludzi bez niego nie wyobraża sobie jadłospisu.

Wielu ankietowanych w promocji kupuje tłuszcze (w sumie 28,9 proc. badanych), 27 proc. szuka tańszych produktów sypkich, jak mąka, ryż czy cukier. Niespełna jedna czwarta na promocjach szuka nabiału.

Ogromny wzrost cen w sklepach - są nowe dane Ogromny wzrost cen w sklepach - są nowe dane

Inflacja. Walka z drożyzną to temat numer 1

Z ostatnich sondaży wynika, że walka z inflacją to dla Polaków temat numer jeden i to właśnie na nim powinni się skupić politycy przed wyborami parlamentarnymi. United Surveys przeprowadziło sondaż na zlecenie RMF FM i "Dziennika Gazety Prawnej", w którym zapytało ankietowanych o to, co ich zdaniem powinno być głównym tematem nadchodzącej kampanii wyborczej.

Ponad 47 proc. pytanych stwierdziło, że najważniejszym tematem jest dla nich pokonanie inflacji. Na drugim miejscu - wskazana przez ponad 22 proc. badanych - jest poprawa sytuacji finansowej polskich rodzin, co również ma uzasadnienie w sytuacji rosnących cen. Dopiero na trzecim miejscu badani wskazali bezpieczeństwo energetyczne.

Polacy boją się o przyszłość

Rosnąca inflacja i niepewna sytuacja materialna odbija się na tym, jak postrzegamy przyszłość. Aż 63 proc. Polaków uważa, że sytuacja w kraju zmierza w złym kierunku - wynika z badania przeprowadzonego przez CBOS. Tak źle, jeśli chodzi o ocenę sytuacji w Polsce, nie było od 2020 roku. Szczegóły tego badania w artykule poniżej.

Jarosław Kaczyński w Nowym Targu. Demonstracja przeciwników rządów PiS. Jest najgorzej od dziewięciu lat. Nowy sondaż CBOS

Więcej o: