Salon w Warszawie ma dwa poziomy. Na 800 mkw. zmieszczono kolekcje dla mężczyzn, dzieci oraz niemowląt. To dopiero 68 sklep w Europie. Na całym świecie marka ma już przeszło 2,3 tys. salonów w Japonii, Azji, i Ameryce Północnej.
Choć to pierwszy Polski salon, to ubrania Uniqlo są dostępne nad Wisłą już dłużej. Od sześciu lat produkty zamawiane przez internet są wysyłane również do Polski - mówi Wyborczej.pl Agata Bojas, General Manager Uniqlo Poland.
Sklep otwarto w Domach Wars Sawa i Junior. Poprzednim najemcą była Sephora, a jeszcze wcześniej mieścił się tam dwupiętrowy Empik, który miał nawet scenę koncertową. Póki co powierzchnię wynajęto na rok, by poznać rynek i oczekiwania Polaków. Od wyników salonu będą zależały dalsze losy polskiego oddziału Uniqlo.
Wierzę, że nasze produkty przypadną do gustu polskim klientom
- mówi Agata Bojas, General Manager Uniqlo Poland, cytowana przez "Rzeczpospolitą".
Więcej informacji z kraju na stronie głównej Gazeta.pl
Właścicielem Uniqlo jest holding Fast Retailing, który siedzibę ma w Tokio. To największą marka w portfolio konsorcjum, do którego należą jeszcze GU, Theory, PLST (Plus T), Comptoir des Cotonniers, Princesse tam.tam, J Brand i Helmut Lan. Fast Retailinig jest jednym z największych koncernów odzieżowych na świecie. Jego sprzedaż globalnie sięga 19,4 mld dolarów.
Mimo problemów, jakie przyniosła branży pandemia, Uniqlo nieustannie otwiera nowe sklepy na całym świecie. Ze względu na asortyment i liczbę sklepów, Uniqlo jest nazywane "japońską Zarą".