Nawet 50 proc. użytkowników Vinted kupuje prezenty z drugiej ręki. Polacy szukają tak wyjątkowości

Vinted zapytało użytkowników o prezenty z drugiej ręki. Na kupienie używanego podarunku decyduje się nawet 40-50 proc. klientów platformy. Głównym, ale nie jedynym powodem takiego wyboru, są pieniądze.

Wewnętrzne badanie Vinted wykazało, że dla większości rynków (Wielka Brytania, Francja, Belgia, Portugalia, Kanada, USA) głównym powodem kupowania prezentów z drugiej ręki jest motywacja finansowa. 

Są też inne przyczyny kupowania używanych podarunków. Chęć działania w sposób bardziej zrównoważony wskazali użytkownicy z Niemiec, Holandii i Włoch. Z kolei respondenci z Polski i Stanów Zjednoczonych uważają, że w ten sposób mogą znaleźć coś wyjątkowego. 

Zobacz wideo Jak Polacy korzystają z samochodu? Czy wybierają auta używane czy nowe? [motosonda]

Prezenty z drugiej ręki. Co najchętniej kupujemy?

Ankieta Vinted objęła 63 proc. rynków, w których działa firma. Z badań wynika, że używany prezent kupiło 40-50 proc. respondentów. W ubiegłym roku (2021) według respondentów wewnętrznego badania Vinted książki były najchętniej kupowanymi prezentami z drugiej ręki, a tuż po nich zabawki, ubrania, dekoracje wnętrz i biżuteria. 

Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że kupowanie używanych przedmiotów jest przyjazne dla portfela, (...) jest to bardzo sprytny sposób na zakupy w celu bardziej odpowiedzialnej konsumpcji

- podsumowuje Vinted. 

Więcej informacji z kraju na stronie głównej Gazeta.pl 

Święta w sklepach już się zaczęły

Ankieta Vinted została przeprowadzona dwa miesiące przed świętami Bożego Narodzenia, gdy kupujemy najwięcej prezentów. Choć data wydaje się odległa, to w sklepach gwiazdka zawitała już do sklepów. 

Mikołaje, ozdoby świąteczne, czekoladki już od tygodni można znaleźć na półkach sklepowych. Święta w sklepach trwały cały październik, a pierwsze świąteczne produkty pojawiły się jeszcze we wrześniu, a więc w kalendarzowe lato. Pod TYM adresem znajdziecie galerię ze świątecznymi produktami w sklepach. 

Więcej o: