Żabek w Polsce będzie jeszcze więcej. W 2023 r. nawet 10 tysięcy, a do tego "nowe formaty"

Żabka w przyszłym roku prawdopodobnie otworzy sklep numer 1000 w Polsce. Jeszcze tym roku po raz pierwszy uda się otworzyć "dwa tysięczniki". Mowa o sklepach numer 8000 i 9000. Otwarcie tego drugiego zaplanowane jest na grudzień, a sam sklep ma być przykładem nowego kierunku, który obejmuje Żabka, jakim są nowe formaty i mniej tradycje sklepy.

- W tym roku po raz pierwszy otworzymy dwa tysięczniki w jednym roku - pochwalił się w rozmowie z Wiadomościami Handlowymi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka i dyrektor zarządzający Żabka Polska. W lutym otworzono sklep numer 8000, a w pod koniec roku ma zostać otwarty sklep numer 9000. Ta placówka ma być jednak wyjątkowa.  

Zobacz wideo Rostowski: Najmniej zarabiające osoby najwięcej wydają na żywność i energię

Żabka numer 9000 ma być wyjątkowa

- Będzie to duża rzecz (…). To będzie doskonały przykład na to, jak elastyczność formatu pozwala nam rozwijać biznes w nowych obszarach, znajdować kolejne nisze - zapowiadał Manikowski i wymieniał, że w ostatnim czasie Żabka rozszerzyła swoją działalność o żabki mobilne, maszyny vendingowe, Żabki w biurach, w lokalizacjach tranzytowych, sklepy autonomiczne, czy sklepy na stacjach paliw.   

Pomimo dociekliwości dziennikarzy prowadzących z prezesem wywiad szczegółów dotyczących dziewięciotysięcznej Żabki nie podano, tak jak liczby sklepów planowanych do otwarcia w przyszłym roku. Manikowski zdradził jednak, że ma ich powstać co najmniej tyle samo, co w tym roku, czyli według tego, co mówił wcześniej około 1100. Oznacza to, że jeśli ten plan wypali, pod koniec przyszłego roku w Polsce będzie ponad 10 tysięcy Żabek. 

Więcej informacji gospodarczych na stronie głównej Gazeta.pl

Żabka wprowadza nowe formaty w całej Polsce

Adam Manikowski zapowiedział też w rozmowie z portalem Wiadomości Handlowe, że w przyszłym roku przede wszystkim pojawią się nowe formaty. Żabka już w ostatnich miesiącach co rusz zaskakuje nowymi rozwiązaniami. Niedawno sieć ogłosiła projekt pod nazwą Kawonament, czyli tzw. abonament na kawę. Oferta polega na tym, że w cenie 49 zł miesięcznie można codziennie skorzystać z umieszczonego w sklepie ekspresu. Nowa usługa pojawiła się w aplikacji Żappka w nowej sekcji "subskrypcje". 

Oprócz tego - chociaż to nieoficjalnie doniesnienia - Żabka ma pracować nad Żabka Drive. Nowy format będzie dedykowany kierowcom pojazdów, którzy podobnie jak w McDonald's będą mogli podjechać do okienka, odebrać zamówienie i wyjechać z placu bez zawracania. Jedna z pierwszych Żabek Drive ma ruszyć w Zduńskiej Woli, przy ruchliwej drodze wojewódzkiej z Łodzi do Sieradza.  

Z kolei innowacyjna Żabka Eko Smart w Łodzi już działa. W sklepie zastosowano m.in. najnowsze generacji systemy oczyszczania powietrza oraz energooszczędne lodówki, w których czynnikiem chłodzącym jest dwutlenek węgla, minimalizujący wpływ na środowisko poprzez wielokrotnie mniejszy efekt cieplarniany.   

Więcej o: