Shopee znika z polskiego rynku. "Pozycja Allegro jest niezagrożona" [KOMENTARZE]

Shopee ogłosiło wycofanie się z Polski. Analitycy rynku twierdzą, że ruch ten pokazuje, jak mocną pozycję w naszym kraju ma Allegro. Nie są też zawiedzeni decyzją firmy, gdyż Shopee miało sporo problemów.

Po ponad roku działalności w Polsce Shopee nagle poinformowało, że kończy działalność w naszym kraju. Decyzja została ogłoszona w czwartek 12 stycznia, a portal zakończy działanie już w piątek 13 stycznia o 23:59. 

Zobacz wideo Czy po podwyżkach cen biletów taniej podróżuje się pociągiem, czy samochodem?

Shopee znika z Polski i pokazuje tym siłę Allegro

"Zakończenie działalności Shopee w Polsce pokazuje przede wszystkim jedno - pozycja Allegro jest niezagrożona" - komentuje Szymon Fiecek, prezes Comperia.pl SA. Jego zdaniem Shopee nie poświęciło wystarczającej uwagi na rozpoznanie polskiego rynku. 

To kolejny przykład, po eBay’u, że polski rynek jest zdominowany przez Allegro i trudno na nim o rewolucję, zmieniającą układ sił. Zarówno sprzedawcy, jak i konsumenci są przywiązani do Allegro

- uważa Fiecek. 

Więcej informacji z kraju i ze świata na stronie głównej Gazeta.pl 

Ewa Wysocka, prezeska agencji Tribe47 wspomagającej firmy z sektora e-commerce zwraca z kolei uwagę, że Shopee weszło do Polski z rozmachem. - Prowadzili duże kampanie reklamowe w telewizji, internecie i radiu, podjęli współpracę z piosenkarzem Sławomirem i zawiązali strategiczną umowę z InPostem. Do tego oferowali niskie ceny, atrakcyjne zniżki i darmową dostawę. Dzięki temu w rok osiągnęli niemal 11 mln odwiedzin miesięcznie (według Mediapanelu z listopada 2022). To natomiast połowa wyników lidera branży - Allegro (21 mln osób na miesiąc) - zauważa ekspertka. 

Wysocka mówi, że uważnie przyglądała się Shopee w Polsce, bo wszystkie raporty wskazują, iż jest to jedna z najczęściej ściąganych aplikacji zakupowych na świecie. W Tribe47 mieli jednak wątpliwości, czy biznes Shopee się spina. 

Wyjście z Polski wskazuje, że działalność firmy była u nas najpewniej nieopłacalna. Wśród powodów takiego stanu Wysocka wymienia ogromne wydatki na reklamę, przy jednoczesnej bardzo agresywnej polityce rabatowej, ultra taniej ofercie, ogromnej liczbie małych dostawców o nadal niepewnej reputacji, czy user experience (doświadczenie użytkownika) daleko odbiegający od najnowszych trendów oraz skargi na niedotrzymywane terminy dostaw. 

Nie będę ukrywać, że ich odejście z polskiego rynku wcale nas bardzo nie smuci. Jesteśmy marketerami, ale cenimy firmy, które inwestują w produkty wysokiej jakości oraz wysokiej jakości user experience

- podsumował prezeska Tribe47. 

Shopee zwalnia, a rynek chce na tym skorzystać

Informacje o tym, że z polskim oddziałem singapurskiego giganta dzieje się coś niedobrego, pojawiły się w październiku. Media obiegła wówczas wiadomość o zwolnieniach, które dotknąć miały polskich pracowników.

"Osoby pracujące w Shopee na pewno zdobyły cenne doświadczenie i staną się teraz atrakcyjnymi specjalistami na rynku pracy. Chętnie przejrzymy wysłane do nas CV od specjalistów e-commerce zwolnionych z Shopee" - mówi Szymon Fiecek. 

Więcej o: