Ptasie Mleczko schudło, a producent się tłumaczy. Lotte Wedel: Udało nam się zoptymalizować koszt produktu

Ptasie Mleczko z początkiem roku straciło na wadze. W opakowaniu znajduje się 340 gramów produktu, nie 360 jak wcześniej. Lotte Wedel tłumaczy swoją decyzję.

Podwyżki dają się we znaki nie tylko przeciętnemu konsumentowi, ale i producentom. Od początku roku 2023 r. popularne Ptasie Mleczko od Wedla jest lżejsze - gramatura spadła z 360 g do 340 g. Skąd ta zmiana? Lotte Wedel, właściciel marki, wyjaśnia, że powody decyzji to "największy od 30 lat wzrost cen surowców kluczowych dla branży słodyczy". Podrożało zarówno masło, jak i cukier czy mleko, a nawet opakowania.

Podwyżki sprawiły, że Ptasie Mleczko schudło. Lotte Wedel tłumaczy

Szczegóły decyzji producenta poznał Portal Spożywczy. "W drodze licznych badań konsumenckich i testów zweryfikowaliśmy więc możliwość zmiany jego wagi z 360 do 340 g, utrzymując kluczowe dla konsumentów – smak i kształt pojedynczej pianki oraz ich ilość sztuk w opakowaniu" - poinformowało biuro prasowe Wedla cytowane przez portal. 

"Dzięki temu udało nam się zoptymalizować koszt produktu, który w przypadku utrzymania obecnej gramatury oznaczałby dotkliwy wzrost ceny dla konsumenta" - czytamy w odpowiedzi firmy. 

Zobacz wideo Adrian Zandberg gościem Porannej Rozmowy Gazeta.pl (30.01)

Downsizing popularnym trendem. Na czym polega?

Zmniejszenie wagi opakowania Ptasiego Mleczka to klasyczny downsizing. W ostatnich latach producenci coraz częściej wykorzystują tę technikę, aby ukryć fakt, że ceny ich produktów rosną. 

Producenci zmniejszają rozmiar opakowań lub produktów, ale nie obniżają ceny. W efekcie klienci płacą więcej za mniej. Downsizing jest szczególnie popularny w branży żywnościowej i chemicznej.

TOPtechJabra Elite 5 vs Huawei FreeBuds 5i. Starcie słuchawek true wireless za mniej niż 500 zł

Agata Koper, Client business partner w NielsenIQ tłumaczyła, że technika wykorzystywana jest nie tylko w branży słodyczy, lecz także np. napojów. Trend ten szczególnie nasilił się w zeszłym roku, gdy producentom zaczął ciążyć podatek cukrowy. - Popularną strategią w tej kategorii jest tzw. downsizing, czyli zmiana pojemności butelki na mniejszą, dzięki czemu możliwe jest utrzymanie niższej ceny za produkt - mówiła. - Inną strategią konsumentów jest wybór mniejszej pojemności butelki i nie chodzi o downsizing wprowadzony przez producenta, ale ich własny wybór. Np. w kategorii napojów gazowanych największe pojemności typu 2 l czy 2,25 l tracą na korzyść mniejszych: 1,5 l czy 1,75 l  - dodawała. 

Lotte Wedel to jeden z największych producentów słodyczy w Polsce. Firma ma w swoim portfolio ponad 300 różnych produktów. Marka obecna jest na rynku od ponad 100 lat. 

Więcej informacji gospodarczych na stronie głównej Gazeta.pl

Zagrzeb. Jakie są ceny po wejściu Chorwacji do strefy Euro?Byłem w Chorwacji, płaciłem w euro. Chorwaci nie mówią "nie" nowej walucie

Więcej o: