Netflix zaostrza zasady współdzielenia konta. Od kiedy zmiany? Co na to polscy widzowie?

Netflix chce walczyć ze współdzieleniem kont przez osoby spoza tych samych gospodarstw domowych. Jak zareagują jednak na to polscy widzowie? Jak na razie nie wiadomo, ile miałby wynieść koszt tańszego pakietu z reklamami, który został zaprezentowany już w kilku krajach.

Według szacunków firmy Ampere Analysis, na które powołują się Wirtualne Media, na koniec 2021 roku liczba subskrybentów Netfliksa w Polsce wynosiła 1,8 miliona osób. Szymon Szczepaniak, senior project manager w agencji LuckyYou, którego portal zaprosił do rozmowy, szacuje, że w ubiegłym roku liczba ta mogła wzrosnąć nawet do 2,5 miliona, choć oficjalnie szacuje się ją na "stabilne dwa miliony użytkowników". Jak widzowie zareagują na zmiany, które platforma od pewnego czasu sukcesywnie wprowadza na całym świecie?

Zobacz wideo Nowości na Netfliksie w lutym 2023 r.

Współdzielenie konta na Netfliksie. Co zrobią polscy widzowie?

Liczba subskrybentów Netlifksa w ubiegłym roku szacowana jest na dwa miliony, jednak badania Mediapanel dotyczące odwiedzalności serwisu wskazują, że z platformy w 2022 roku co miesiąc korzystało 12-13 milionów użytkowników, którzy spędzali na niej średnio 5-7 godzin.

"Różnica między 12-13 mln comiesięcznych użytkowników a ok. 2,5 mln subskrybentów może wskazywać, że polscy klienci korzystają z platformy na wielu urządzeniach, ale także że udostępniają profile osobom spoza swoich domów" - pisze portal. Netflix postanowił z tą praktyką walczyć. Czy jednak polscy subskrybenci zapłacą więcej, by móc udostępniać swoje profile osobom spoza swoich gospodarstw domowych?

Zdaniem Szymona Szczepaniaka "blokowanie kont na pewno sprawi, że wielu z nas zastanowi się, czy subskrybowanie kilku serwisów streamingowych ma sens i postara się wybrać najlepszy z nich". Wiele zależy także od wysokości podwyżek. - Przy niedużej kwocie użytkownicy kont współdzielonych na cztery osoby mogą nawet nie odczuć różnicy w portfelu - podkreśla ekspert. 

Jakub Sadowski z Cube Group dodaje natomiast, że "nawet wprowadzenie tańszego pakietu z koniecznością oglądania reklam może nie utrzymać tych użytkowników na platformie". On także podkreśla, że najważniejszym czynnikiem, który zadecyduje o tym, czy polscy widzowie zostaną na Netfliksie, będzie cena

Więcej aktualnych wiadomości z kraju znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Netflix zapowiada zmiany. Co dalej ze współdzieleniem konta?

Informacje o ograniczeniach i dopłatach, jakie ma wprowadzić Netflix, pojawiły się już jakiś czas temu. Na początku roku poznaliśmy nowe zasady współdzielenia konta, które mają obowiązywać w Polsce. W przeciwieństwie do pewnych krajów, u nas opcja ta ma nie wiązać się z dodatkowymi opłatami. Regulamin podkreśla jednak, że "osoby, które nie mieszkają w Twoim gospodarstwie domowym, będą musiały założyć własne konto, aby korzystać z serwisu Netflix". W przypadku zalogowania na konto z urządzenia spoza gospodarstwa domowego platforma będzie mogła poprosić nas o potwierdzenie. Na weryfikację kodem otrzymanym w e-mailu lub wiadomości SMS będziemy mieć kwadrans.

Według ostatnich doniesień Wirtualnych Mediów, Netflix jak na razie nie rozpoczął prac nad wdrożeniem w Polsce tańszego pakietu z reklamami, który m.in. w USA, Kanadzie, Australii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Japonii czy Korei Południowej został wprowadzony jeszcze w listopadzie ubiegłego roku.

Więcej o: