Woolworth, niemiecki dyskont pojawi się w Polsce w okolicach maja - według zapowiedzi Macieja Ćwikły prezesa Woolworth Polska. W Niemczech sieć posiada ok. 500 sklepów, a w Polsce do kwietnia przyszłego roku chce otworzyć od 15 do 25 domów towarowych. W sklepach tej marki będzie można kupić tekstylia, wyposażenie domu, elektronikę, artykuły dekoracyjne, pasmanterię, a także zabawki i artykuły piśmiennicze - wymienia Ćwikła w rozmowie z portalem retailnet.pl.
Master Burger, czeska sieć restauracji otworzy swój pierwszy lokal w Polsce, a dokładniej w Centrum Handlowym Blue City w Warszawie - informują wiadomości handlowe. W ofercie na stronie internetowej czytamy, że restauracja serwuje "nie tylko burgery wołowe z wyważoną proporcją chudego mięsa dla idealnej soczystości i przyjemności, ale także burgery z kurczaka, ryby lub wegetariańskie". Master Burger jest obecna na rynku czeskim od 20 lat i od 2 lat w Ukrainie.
Popeyes Louisiana Kitchen, to z kolei amerykańska sieć fast foodów, która już w grudniu opublikowała w mediach społecznościowych post z tekstem: "Ktoś tu mówił kurczak? Widzimy się w 2023!". Oficjalnie nie podano jednak kiedy i gdzie będzie otwarta ta restauracja. Nieoficjalnie portal dlahandlu.pl dowiedział się, że pierwsze restauracje pojawią się w Warszawie, Wrocławiu i Szczecinie. W ofercie sieci, która pierwszą placówkę otworzyła 50 lat temu w Luizjanie, są przede wszystkim kurczaki w różnych panierkach i przyprawach z dodatkami.
Lush, to brytyjska sieć sprzedająca kosmetyki, która w 2023 roku otworzy w Polsce swój pierwszy sklep stacjonarny w centrum handlowym Złote Tarasy - poinformowały wiadomości handlowe. Marka była bowiem już dostępna w Polsce, ale prowadziła jedynie sprzedaż internetową. W swojej ofercie Lush ma m.in. kosmetyki do pielęgnacji skóry i włosów.
MOL to węgierski koncern paliwowy, który przejął część stacji benzynowych w Polsce od Orlenu. Sprzedaż stacji był warunkiem przejęcia przez polską firmę Lotosu. MOL będzie miał blisko 500 obiektów, licząc ze stacjami Slovnaft, które działają na południu kraju, a ich rebranding już się rozpoczął.
Więcej informacji z Polski przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Skyshowtime, to ogólnoeuropejski serwis streamingowy, który zadebiutuje w Polsce w lutym. W jego ofercie znajdzie się m.in. polski serial Warszawianka czy amerykański serial "The Office". Platforma na razie nie podała ceny abonamentu, ale bazując na cenach z innych krajów, można spodziewać się, że miesięcznie będzie kosztować ok. 30 zł.
Monobank, ukraiński bank internetowy miał także wejść do Polski na początku roku pod nową nazwą "stereo", ale Komisja Nadzoru Finansowego nie wydała na to zgody. Tego typu działalność bankowa na terytorium Polski jest formą oddziału banku zagranicznego i w związku z tym musi spełnić odpowiednie warunki. Póki to się nie stanie Monobank nie dostanie zgody na działalność w Polsce. Ich oferta miała być przede wszystkim skierowana do mieszkających w Polsce Ukraińców.