Hongkong rozda pół miliona darmowych biletów lotniczych na całym świecie. Powód może zaskoczyć

"Hello Hongkong" - taki tytuł będzie miała kampania, którą w czwartek rozpocznie Hongkong, aby ponownie przekonać do siebie turystów, którzy ze względu na pandemię zrezygnowali z podróży do Azji. Miasto zaoferuje podróżnym na całym świecie 500 000 darmowych biletów lotniczych i zapowiada 200 wydarzeń zachęcających do odwiedzin. Koszt tego przedsięwzięcia to ok. 255 mln dolarów.

W 2022 roku Hongkong odwiedziło 605 000 osób. Było to możliwie dzięki porzuceniu ograniczeń związanych z pandemią COVID-19. To znacznie lepszy wynik niż w 2019 roku, gdy do Hongkongu przyleciało jedynie 91 000 osób. Przed pandemią miejsce to odwiedzało jednak aż 56 milionów podróżnych. John Lee, szef administracji Hongkongu ma pomysł jak do tego wrócić. 

Zobacz wideo Brejza: Raport PE ws. Pegasusa jest bardzo niepokojący, jeśli chodzi o proces wyborczy u nas

Honkong rozdaje bilety lotnicze 

500 000 darmowych biletów lotniczych do Hongkongu oraz ponad 200 wydarzeń biznesowych, kulturalnych i turystycznych - takie przedsięwzięcia podjęto w celu promocji miasta, opisuje Bloomberg.  "Hello Hongkong" bo tak nazywa się ta kampania, ma na celu zwiększenie liczby odwiedzających, pobudzenie biznesu i przyciągnięcie inwestorów, aby Hongkong mógł wrócić do normalności.  

South China Morning Post opisuje, że bilety zostaną przekazane podróżującym w Azji, w tym w Chinach, ale także w Europie i USA. Jedynie niewielka część z nich zostanie przeznaczona dla lokalnych mieszkańców na podróże zagraniczne. Rozdawać je będzie przewoźnik Cathay Pacific Airways i jego linia Hongkong Express. Niektóre z biletów będą także oferowane przez biura podróży międzynarodowym turystom.

Więcej informacji z kraju i ze świata przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Hongkong walczy o turystów i inwestorów  

- Teraz gdy wznowiliśmy normalność, nadszedł czas, abyśmy wyszli i powiedzieli ludziom, że Hongkong jest tak normalny, jak przed COVID-19 - mówił John Lee, cytowany przez portal China Daily. Zapowiedział też, że w sobotę uda się do Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich, gdzie przedstawi strategiczne zalety Hongkongu oraz możliwości biznesowe. - Mam wielką nadzieję, że moje wizyty zostaną dobrze przyjęte przez rządy i lokalne sektory handlowe. I czekam z niecierpliwością na owocne rezultaty - mówił.  

Według wstępnych wyliczeń kampania "Hello Hongkong" ma kosztować ok. 255 mln dolarów.

Więcej o: