Kultowa czekolada Toblertone stała się za mało szwajcarska. Matterhorn musi zniknąć z opakowania

Opakowania czekolady Toblerone nie mogą już zawierać ilustracji szwajcarskiego szczytu Matterhorn. Firma Mondelez musi wprowadzić nowe opakowania z błahego na pierwszy rzut oka powodu - chodzi o przeniesienie części produkcji czekolady na Słowację.

Szwajcaria wprowadziła w 2017 roku przepisy, według których symbole narodowe nie mogą być używane do promowania produktów na bazie mleka, które nie są wytwarzane wyłącznie w Szwajcarii. Natomiast dla innych produktów spożywczych próg ten wynosi co najmniej 80 proc.

Czekoladki Merci Czekoladka Merci w ramach uznania dla pracownika? Mamy stanowisko firmy

Czekolada Toblerone zmieni opakowanie - tak nakazuje Szwajcaria. Firma Mondelez komentuje

Firma Mondelez umieszcza na opakowaniach czekolady Toblerone m.in. szczyt Matterhorn, który należy do szwajcarskich symboli narodowych. Amerykański koncern przekazał BBC, że przenosi część produkcji popularnej czekolady ze Szwajcarii na Słowację "w odpowiedzi na zwiększony popyt na całym świecie oraz aby rozwijać markę Toblerone".

Firma musi zatem zmienić opakowania dla czekolady. W komunikacie zapowiedziała, że szczyt Matterhorn zostanie zastąpiony nowym krojem pasma, a logo marki Toblerone oraz podpis założyciela pozostaną na swoim miejscu.

Więcej informacji ze świata przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Czekolada Toblerone wytwarzana jest ze szwajcarskiego mleka z miodem i migdałowym nugatem. Po raz pierwszy trafiała do sprzedaży w 1908 roku w Bernie. Jednak dopiero w 1970 roku szczyt Matterhorn po raz pierwszy pojawił się na opakowaniach tego produktu. Wcześniej widniał na nim berneński niedźwiedź i orzeł. Sylwetka niedźwiedzia jest dziś ukryta w Matterhornie. 

Właśnie w 1970 roku firma Tobler została połączona z właścicielem Milki w koncern Interfood, a kilkanaście lat później z producentem kawy Jacobs w Jacobs Suchard. Mondelez, wówczas jako Kraft Foods, przejął większość przedsiębiorstwa w 1990 roku. 

Makaronik Barilla pozwana do sądu przez makaron. "Nie jest produkowany we Włoszech"

Firma Mondelez wywołała kontrowersje. Zmieniła gramaturę czekolady Toblerone

To nie pierwsza zmiana kultowej czekolady - w 2016 roku firma Mondelez postanowiła zwiększyć odstępy pomiędzy trójkątnymi kawałkami, aby obniżyć koszty i sprzedawać 150 gramów czekolady (zamiast 170 gramów) w tej samej cenie. Rok później koncern zmniejszył również wagę czekolady Toblerone sprzedawanej w Niemczech - zmniejszył liczbę trójkątów w opakowaniach z 15 do 11. Konsumenci nie byli jednak zadowoleni i po fali krytyki, w 2018 roku, firma Mondelez przywróciła pierwotną gramaturę.

Zobacz wideo Dlaczego Orlen nie zrezygnował z importu ropy z Rosji?
Więcej o: