"Większość przychodów Polskiego Radia stanowiły przychody z abonamentu (wpływy abonamentowe i rekompensata z tytułu utraconych wpływów), które w 2022 roku wyniosły 252,9 mln zł i były o 11,5 proc. niższe niż w 2021 roku. Radio zanotowało 59,1 mln zł przychodów własnych, z czego 19,2 mln zł pochodziło ze sprzedaży czasu reklamowego, a 6,1 mln zł ze sponsoringu" - czytamy.
Przychody ogółem Polskiego Radia w porównaniu z 2021 rokiem spadły o ok. 10 proc. - pisze "Presserwis". Spółka poniosła w 2022 roku 358,2 mln zł kosztów działalności operacyjnej, tj. o ok. 4 proc. mniej, niż rok wcześniej. Strata Polskiego Radia wzrosła z 19,9 mln zł w 2021 do 55,1 mln zł w 2022 roku. Była jednak niższa od tej, którą spółka przewidywała na początku 2022 roku (64,4 mln zł).
Polskie Radio w 2023 roku planuje uzyskać 407,4 mln zł przychodów ogółem, z czego 337,9 mln zł pochodzić będzie z opłat abonamentowych (w tym 186,9 mln zł z rekompensaty, czyli o 69,9 proc. więcej, niż w 2022 roku). Tym samym wpływy radia wzrosłyby o ok. 28 proc. względem 2022 roku.
Andrzej Duda podpisał w lutym ustawę budżetową na 2023 rok. Telewizja Polska i Polskie Radio dostaną 2,7 mld zł rekompensaty abonamentowej, tj. o 700 mln zł więcej niż w 2022 roku. Poseł PiS Radosław Fogiel, komentując podwyższoną rekompensatę, mówił, że "następuje pewnego rodzaju waloryzacja".
Więcej informacji z Polski przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
- Telewizja publiczna jest instytucją publiczną, w związku z tym państwo ma obowiązek ją wspierać - mówił z kolei Rafał Bochenek, poseł i rzecznik prasowy PiS.