Palikot chce kupić Browar Leżajsk. Grupa Żywiec szykuje się na negocjacje. "Olbrzymi potencjał"

Manufaktura Piwa Wódki i Wina otrzymała potwierdzenie przyjęcia oferty wstępnej przez Grupę Żywiec na zakup Browaru Leżajsk wraz z marką piwa Leżajsk. Propozycja została złożona w związku z publicznymi zapowiedziami likwidacji browaru w Leżajsku w jego obecnym kształcie.

Na początku lutego Grupa Żywiec ogłosiła zamiar reorganizacji swojej produkcji w Polsce. Firma zapowiedziała, że w czerwcu chce zakończyć produkcję w Browarze Leżajsk. Janusz Palikot zadeklarował, że chce kupić browar.

Zobacz wideo Czy grozi nam powtórka w Lehman Brothers? Kuczyński wyjaśnia i apeluje do rządzących ws. banków

Janusz Palikot kupi Browar Leżajsk? "Nasza propozycja została przyjęta do wiadomości"

- Jesteśmy poważnie zainteresowani zakupem browaru w Leżajsku. Nasze możliwości produkcyjne w Tenczynku nie pozwalają na zaspokojenie szybko rosnących potrzeb rynku. Trwają intensywne prace nad rozbudową naszych kontaktów międzynarodowych i one także wymagają zdolności do produkcji - przekazał Janusz Palikot, prezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina.

Chcemy kupić browar wraz z pełną infrastrukturą oraz prawem do znaku towarowego Leżajsk, w którym widzimy olbrzymi potencjał. Mamy wiedzę i umiejętności do tworzenia marek, które budzą zainteresowanie i emocje. To dzisiaj klucz do sukcesu. Cieszę się, że po okresie jakichś zakłóceń w komunikacji otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenie od Grupy Żywiec, że nasza propozycja została przyjęta do wiadomości

- czytamy w informacji prasowej, którą otrzymała Gazeta.pl.

Firma otrzymała od Grupy Żywiec informacje, z której ma wynikać, że trwa proces formalnego przygotowania do negocjacji. - My jesteśmy przygotowani do rozmów, choćby jutro. Szczegółowa oferta z naszej strony będzie możliwa po ustaleniu, co będzie przedmiotem transakcji: browar z całą infrastrukturą, czy tylko jej część, prawa do znaku, czy bez tych praw. Każda z tych kwestii wpływa na cenę i wymaga due dilligence [analizy przedsiębiorstwa w celu jego wyceny - red.] - podkreślił Janusz Palikot.

Właściciel Manufaktury Piwa Wódki i Wina dodał, że "jeśli dojdzie do transakcji, to trzeba się liczyć z końcem II lub początkiem III kwartału, bo takie rzeczy nigdy nie dzieją się szybko". Wskazał, że data zapowiedzianej likwidacji browaru, ustalona na 30 czerwca, jest "kluczowa".

Więcej informacji z Polski przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

"Grupa Żywiec może przedłużyć czas trwania zapowiedzianej likwidacji, tak by nie doszło do przerwy w faktycznej działalności. To są oczywiście ich decyzje. My chcielibyśmy zapewnić możliwość działania i pracy dla ludzi, bez uszczerbku dla nich" - czytamy.

Manufaktura Piwa Wódki i Wina S.A. powstała 8 sierpnia 2016 roku. Jest spółką holdingową zajmującą się produkcją oraz sprzedażą wysokogatunkowych wyrobów alkoholowych. Poszczególne spółki grupy są elementami tworzonego spójnie łańcucha wartości, który pozwala na maksymalizację marż oraz tworzenie komplementarnych produktów. Poszczególne spółki zajmują się tworzeniem marek oraz zlecaniem ich produkcji do zakładów produkcyjnych znajdujących się w grupie, oraz poza nią.

Więcej o: