Do P4 należy nie tylko marka UPC, ale i sieć telekomunikacyjna Play. Jak donoszą Wirtualnemedia.pl, z nieoficjalnych informacji wynika, że właściciel sieci kablowej UPC zamierza pozostawić na rynku jedną markę. Według planów nazwa sieci kablowej ma zostać zmieniona na Play. Choć, jak zauważa portal, nie nastąpi to szybko. - Rozwijamy nasze usługi zarówno pod marką Play, jak i UPC. Co do zasady, decyzje biznesowe komunikujemy oficjalnymi kanałami spółki - przekazało biuro prasowe Play, cytowane przez Wirtualne Media.
W lutym 2023 roku pracownicy UPC przenieśli się do biurowca Neopark, gdzie siedzibę ma Play. Jak ustalił portal, przeniesienie miało dotyczyć kilkuset osób. - Biuro Play jest spore, wszyscy się zmieścili. Praca odbywa się w modelu hybrydowym, każdy ma swoje biurko. Poszczególne działy UPC i Play pracują razem - powiedział pracownika firmy dla Wirtualnych Mediów.
"Kilka dni temu Play sfinalizował sprzedaż połowy udziałów spółki, do której wniósł sieć światłowodową UPC Polska. Od francuskiego funduszu private quity InfraVia Capital Partners zainkasował 1,775 mld zł. Sieć obejmuje 3,7 mln gospodarstw domowych. Po transakcji nowy podmiot będzie mógł wynająć światłowody konkurentom UPC" - czytamy na stronie portalu.
W kwietniu firma P4 zakupiła od Liberty Global 100 proc. udziałów w UPC Polska za kwotę ponad 7 mld złotych. Już teraz wchodząc na stronę internetową sieci, można zauważyć logo obu marek. "UPC Polska należy do Grupy P4, właściciela marki PLAY, wiodącego operatora telekomunikacyjnego w Polsce, z którego usług korzysta 16,5 mln klientów. UPC jest liderem usług cyfrowych, oferującym konwergentne rozwiązania: telewizję cyfrową, internet światłowodowy oraz telefonię mobilną i stacjonarną dla klientów indywidualnych i biznesowych" - głosi komunikat zamieszczony na stronie marki.