Bosacka uderza w Biedronkę za wielką promocję piwa na majówkę. Sieć odpowiada

Biedronka ogłosiła przed majówką promocję piwa 12+12 gratis. "Czy to zgodne z prawem?" - pyta Katarzyna Bosacka. Sprawę skomentowało Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom, a następnie swoje stanowisko przedstawiła Biedronka. "Materiały reklamowe spełniają niezbędne wymogi zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi" - wyjaśnia sieć.
Zobacz wideo Kiedy spadną ceny żywności w Polsce?

Znana m.in. z programu "Wiem, co jem" Katarzyna Bosacka skomentowała promocję piwa, którą przed majówką ogłosiła sieć Biedronka. "Takiej promocji na napoje rozweselające w długim życiu moim nie widziałam. Kupisz 12 piw, 12 dostajesz gratis. Ej, Biedronka, czy to zgodne z prawem? Zdaje się, że w Polsce obowiązuje zakaz promocji alkoholu?" - napisała na Instagramie. "Może zajęlibyście się promocją warzyw i owoców? Kupisz 12 jabłek lub marchewek, 12 dostaniesz gratis?" - dodała.

Biedronka z promocją piwa. Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom komentuje

Wpis Bosackiej spotkał się jednak z mieszaną reakcją internautów. "Trochę szukanie problemu na siłę" - czytamy w jednym komentarzu. "Nieprawdą jest, że dyskonty takich promocji nie robią. Nie bronię oczywiście tych sklepów i promocji na piwo też nie. Ale pani Kasiu więcej obiektywizmu w krytykowaniu sieci handlowych. Od kiedy jest pani związana z Carrefour, widzę trochę tendencyjne treści. A lubiłam pani obiektywne opinie" - ocenia internautka. Inni natomiast stanęli po stronie Bosackiej. "Chociaż lubię piwo [...] to uważam to za paskudną praktykę i zgadzam się, że powinno to być traktowane jako promowanie picia alkoholu" - czytamy w kolejnym komentarzu.

 

Do sprawy reklamowania i promocji napojów alkoholowych odniosło się Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom (KCPU). W stanowisku centrum podkreślono, że "KCPU monitoruje sytuację w zakresie nielegalnej reklamy i promocji napojów alkoholowych (w tym piwa) i w przypadku stwierdzenia naruszenia - podejmuje odpowiednie działania". Dalej czytamy: "Nie ulega wątpliwości KCPU, że proponowanie zakupu większej ilości napojów alkoholowych w celu uzyskania korzystniejszej ceny jest zachęcaniem do nadmiernego spożycia alkoholu, co stanowi złamanie zakazu określonego w art. 13¹ ust. 5 ustawy. Z kolei zgodnie z treścią art. 452 ust. 1 ustawy kto wbrew postanowieniom zawartym w art. 131 prowadzi reklamę lub promocję napojów alkoholowych, lub informuje o sponsorowaniu imprezy masowej, z zastrzeżeniem art. 131 ust. 5 i 6, podlega grzywnie od 10 tys. do 500 tys. zł". Bosacka zamieściła stanowisko KCPU na swoim Instagramie.

Biedronka odpowiada na zamieszanie wokół promocji piwa. "Sieć zawsze stosuje się do przepisów prawa"

Ostatecznie kwestię promocji piwa przed majówką i stanowisko KCPU skomentowała sama Biedronka. "Sieć Biedronka zawsze stosuje się do obowiązujących w Polsce przepisów prawa. Co do zasady reklama piwa stanowi wyjątek ustawowy od zakazu reklamy alkoholu, jest zatem dozwolona z zachowaniem określonych wymagań. Materiały reklamowe Biedronki poddawane są kontroli pod kątem prawnym i spełniają niezbędne wymogi zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi" - podkreśla sieć w komunikacie przesłanym serwisowi portalspozywczy.pl.

Więcej o: