W sobotę 6 maja w opactwie westminsterskim odbyła się koronacja Karola III i jego żony Camilli na króla i królową Wielkiej Brytanii. W ceremonii wzięło udział ponad 2200 gości z całego świata. Uroczystości koronacyjne rozpoczęły się procesją z pałacu Buckingham do opactwa westminsterskiego. Na głowę króla Karola III nałożono historyczną koronę świętego Edwarda. Sobotnia uroczystość była 40. ceremonią koronacji w opactwie westminsterskim.
W związku z koronacją w Wielkiej Brytanii powstało tysiące gadżetów z podobizną królewskiej pary. Na pomysł, by uhonorować nowych monarchów, wpadł również przemysł spożywczy. Nietypowe produkty stworzone na cześć króla Karola III opisał portalspozywczy.pl. Listę otwiera "Kingchup", czyli ketchup od Heinza dostępny w internecie za 2,50 GBP. Królewski ketchup wyróżnia się etykietą z czerwono-złotą koroną.
Jeśli chodzi o słodycze, stworzenia deseru godnego królewskiego podniebienia podjęła się należąca do Mars Wrigley's marka Celebrations Przygotowała ona czekoladowe popiersie Karola w rzeczywistym rozmiarze. Słodki posąg waży ponad 23 kg. Firma stworzyła także nowy napis na swoich opakowaniach czekoladek. Limitowana edycja nosi nazwę "Coronation" a nie "Celebrations". Na tym jednak nie koniec oryginalnych produktów. Browar Windsor & Eton stworzył nowe piwo typu ale o nazwie "Powrót Króla", a marka Dickinson & Morris, która słynie z zapiekanki wieprzowej Melton Mowbray Pork Pie, przygotowała mięsne ciasto. Wraz ze specjalistą od słodkości Calumem Franklinem firma stworzyła placek w kształcie korony. "To wyjątkowe ciasto, które czerpie inspirację z miłości króla do brytyjskiej dziczyzny i zawiera brytyjską wieprzowinę z hodowli na świeżym powietrzu z soczystym bażantem (ulubione mięso Karola), rozgrzewającą galaretką z kasztanów i wina madera" - czytamy na portalu. Na mniej pomysłowe rozwiązanie postawiła natomiast firma Caviar House & Prunier, która ograniczyła świętowanie do wypuszczenia limitowanego opakowania z brytyjską flagą oraz napisem "Kawior Jego Królewskiej Mości".