Zbliża się termin uruchomienia połączenia kolejowego, dzięki któremu Warszawa zyska nowe kolejowe połączenie - pociągi będą dojeżdżać nad Zegrze jeszcze tego lata. Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., trasa Wieliszew - Zegrze Południowe jest niemal ukończona. Obecnie montowana jest sieć trakcyjna i podbijany tor. Efektem tych prac będzie przywrócenie linii do eksploatacji i ruchu pociągów.
- Po 29 latach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przywracają połączenie kolejowe do Zegrza. Mieszkańcy zyskają wygodny dojazd do pracy i szkół. Będzie sprawne połączenie pociągami nad Jezioro Zegrzyńskie - czytamy w komunikacie spółki. Docelowa trasa linii kolejowej to Zegrze - Wieliszew - Legionowo - Warszawa. - Prace na tym odcinku trwają od dawna, zbliżamy się do ich końca. Planowane otwarcie trasy ma nastąpić 11 czerwca - zapewnił w rozmowie z Next.Gazeta.pl Karol Jakubowski zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Jak informuje kolejowyportal.pl wiadomo już, że połączenia będą obsługiwane pociągami SKM Warszawa linii S4.
Obecnie na przystanku Wieliszew Centrum wykonawca montuje słupy oświetleniowe. Kolejno zostaną ułożone płyty peronowe, ustawione ławki, wiaty. Dobrą orientację zapewnią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Z myślą o osobach o ograniczonej możliwości poruszania się, zostaną stworzone ścieżki naprowadzające i pochylnie.
Podróżujący samochodami w tej okolicy będą musieli uzbroić się w nieco cierpliwości, bo kolejny etap prac wymagają zmian w organizacji ruchu drogowego. Od poniedziałku 15 maja wykonawca prac zaplanował podbijanie toru oraz prace wykończeniowe na przejeździe w Zegrzu na ul. Modlińskiej (droga wojewódzka 631). Prace Dla kierowców przygotowane zostały objazdy. Do Wieliszewa, od strony Zegrza, będzie ulicą Warszawską (droga krajowa nr 61) oraz ulicą Nowodworską (droga wojewódzka nr 632). Te utrudnienia potrwają do 19 maja. Wcześniej na przejeździe wymieniono nawierzchnię drogową, położono nowe tory, wykonano ścieżkę pieszo - rowerową. Przejazd będzie wyposażony w sygnalizatory i rogatki.
Trasa nie powstałaby bez zaangażowania środków unijnych. Projekt "Prace na linii kolejowej nr 28 Wieliszew-Zegrze" jest bowiem w 80 proc. dofinansowany ze środków Funduszy Europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Realizacja zadania odbywa się w systemie "projektuj i buduj".
Studia Biznes i Zielonego Poranka możecie słuchać też w wersji audio w dużych serwisach streamingowych, np. tu: