Promocja w reklamie znanej marki odzieżowej z nawiązaniem do Jana Pawła II? Ludzie oburzeni

Niedawna promocja sklepu Cropp wywołała oburzenie części internautów. Doszukano się w niej nawiązań do godziny śmierci Jana Pawła II i słynnego, przerobionego zdjęcia papieża. "Mam nadzieje, że Cropp ma choć trochę rigczu i ukaże sprawcę, bo inaczej przestanę u nich kupować ciuchy" - napisała jedna z osób.

Sklep odzieżowy Cropp, który należy do firmy LPP, zorganizował niedawno promocję dla klientów. Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie sposób, w jaki promocja została ogłoszona. W oczy rzucały się przede wszystkim kolor bannera na stronie sklepu i liczba klientów, którzy mieli załapać się na obniżkę. "-30 procent na produkty nieprzecenione przy zakupach powyżej 99 PLN dla pierwszych 2137 osób! Twój kod to: YELLOW30" - widniało na zdjętym już bannerze.

Zobacz wideo Aparat 200 Mpix w smartfonie to suche cyferki i marketingowa ściema? Sprawdzamy [TOPtech]

Promocja dla 2137 klientów. Burza w komentarzach

Promocja wywołała zamieszanie w sieci. Internauci szybko zauważyli, że 2137 to oczywiste, często używane w memach nawiązanie do godziny śmierci Jana Pawła II, a żółty banner - do słynnego portretu papieża, na którym ma on nienaturalnie żółtą twarz. "I to ma być śmieszne? To jest ŻAŁOSNE", "Beka z kościoła i JP2 wśród młodych ludzi już nie do zatrzymania", "Gimbaza", "A mnie bawi", "Autora powinni pociągnąć do odpowiedzialności. Mam nadzieje, że Cropp ma choć trochę rigczu ("rozumu i godności człowieka"; określenie z internetowej "pasty" odnoszącej się do wyśmiewania kultu papieża - red.) i ukaże sprawcę, bo inaczej przestanę u nich kupować ciuchy", "Powinno być od 69 zł" - pisali niektórzy.

O komentarz Croppa w sprawie poprosiła Wirtualna Polska. - Wspomniana akcja jest jedną z wielu akcji promocyjnych organizowanych w ciągu roku przez naszą markę i nie miała nawiązywać do godziny śmierci Jana Pawła II - odpowiedziała krótko Ewa Wieczorek z wydziału komunikacji marki Cropp.

Więcej o: