Na pokładzie łodzi podwodnej jest łącznie pięć osób. Jedną z nich jest Shahzada Dawood, 48-letni biznesmen i jeden z najbogatszych Pakistańczyków. Jak podaje CNN, na pokładzie jest także jego 19-letni syn. Kolejnym pasażerem jest Hamish Harding, 58-letni miliarder z Wielkiej Brytanii, dyrektor generalny Action Aviation w Dubaju. Informację podała jego firma w mediach społecznościowych. Z doniesień medialnych wynika, że kolejnymi członkami załogi mogą być: Paul-Henri Nargeolet, francuski odkrywca i ekspert od wraku Titanica oraz Stockton Rush z OceanGate Expeditions - firmy, która odpowiada za ekspedycję. Pełna lista nazwisk osób, które popłynęły łodzią podwodną, wciąż nie została oficjalnie podana do wiadomości.
Łódź podwodna zaginęła w poniedziałek u wybrzeży Ameryki Północnej na Atlantyku. Pięcioosobowa załoga płynęła do wraku Titanica. Szczątki statku znajdują się na głębokości 3800 m na dnie Atlantyku, około 600 km od wybrzeży Nowej Fundlandii w Kanadzie. Trwa operacja poszukiwawcza. Wciąż nie wiadomo, gdzie dokładnie znajduje się statek i co dokładnie się wydarzyło.
Firma OceanGate Expeditions przekazała wczoraj w krótkim komunikacie, że robi wszystko, aby odnaleźć i sprowadzić całą załogę. Niestety czasu jest coraz mniej - straż przybrzeżna oszacowała w poniedziałek po południu, że łódź podwodna posiada zapasy tlenu, które mogą wystarczyć na przetrwanie od 70 do maksymalnie 96 godzin. Niewielki statek podwodny Titan może pomieścić do pięciu osób i został zaprojektowany w taki sposób, aby mógł bezpiecznie zanurzyć się na głębokość do 4000 m. Koszt takiej wycieczki to 250 tys. dolarów za osobę.
CNN wymienia możliwe powody zaginięcia łodzi podwodnej. Jednym z nich może być awaria, która przyczyniła się do utraty komunikacji. Ekspert wyjaśnił amerykańskiej stacji, że zwarcie może zapoczątkować pożar, który nie tylko zniszczyłby systemy statku, ale też stanowiłby poważne zagrożenie dla całej załogi. Kolejne potencjalne zagrożenia, z jakimi może zmagać się łódź podwodna tego typu, to podtopienia i silne prądy podmorskie.