Tajemniczy miliarder w natarciu. Sklepy Dino rosną jak grzyby po deszczu

Dino jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się polskich sieci. W tym roku planuje otorzyć 300 sklepów. Stanęło już 116. - Ekspansja geograficzna pozostaje jednym z naszych najważniejszych priorytetów - mówił członek zarządu.

Dino jest polską siecią spożywczo-przemysłową, założoną w 1999 r. przez Tomasza Biernackiego. Marka rozwija się w błyskawicznym tempie. Na koniec czerwca 2023 r. liczyła 2272 sklepy, podczas gdy rok temu miała ich 1975.

Zobacz wideo Sylwia Majcher: Lodówka jest sklepem pierwszego wyboru

Dino rośnie w błyskawicznym tempie. Priorytetem ekspansja geograficzna

W tym roku ma powstać łącznie około 300 sklepów. Wszystko idzie zgodnie z planem, bo sieć od stycznia do końca czerwca 2023 r. otworzyła ich już 116 - czytamy w wydanym komunikacie. - Ekspansja geograficzna pozostaje jednym z naszych najważniejszych priorytetów. Choć w 2022 r. nieznacznie skorygowaliśmy w dół krótkoterminowe plany dotyczące wydatków inwestycyjnych, tak by lepiej przygotować firmę do funkcjonowania w bardziej wymagającym otoczeniu ekonomicznym, to zapotrzebowanie konsumentów na sklepy w formacie Dino, które widzimy przy okazji każdego nowego otwarcia utwierdza nas w przekonaniu o dużym potencjale dalszego rozwoju naszej sieci - mówił w maju Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.

W 2022 rok spółka miała 19,8 mld zł przychodów

"W 2022 rok spółka miała 19,8 mld zł przychodów (o 6,44 mld zł więcej niż w 2021 roku - red.), 1,84 mld zł EBITDA oraz 1,13 mld zł zysku netto" - podaje portal Strefa Inwestorów. - W 2022 r. w rozwój zainwestowaliśmy 1,4 mld zł, a skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Dino Polska za ostatnich 5 lat zwiększyła się do 5,4 mld zł. Równocześnie stworzyliśmy 5 tys. nowych miejsc pracy w 2022 r. i 24,3 tys. w latach 2018-2022 - mówił Michał Krauze. "W I kwartale 2023 roku Dino Polska osiągnęło 5544,3 mln zł przychodów, zysk netto wyniósł 270,7 mln zł przychodów, a EBITDA była na poziomie 458,2 mln zł" - czytamy.

Tajemniczy miliarder w natarciu. Po raz kolejny liderem

Tomasz Biernacki przedstawiany jest w mediach jako "miliarder-widmo". Przedsiębiorca ceni sobie prywatność. Nigdy nie udzielił żadnego wywiadu. Nikt też nie wie, jak wygląda. Na Liście 100 Najbogatszych Polaków, którą opublikował pod koniec czerwca tygodnik "Wprost", Biernacki kolejny rok rzędu uplasował się na pierwszej pozycji. "Brzmi to wręcz niewyobrażalnie, ale właściciel sieci marketów Dino w ciągu roku zwiększył swój stan posiadania o prawie 10 mld zł! Dzisiaj mógłby już spokojnie dołączyć do grona 500 najbogatszych ludzi na świecie. Byłby ujęty gdzieś między Włochem Giorgio Armanim a Ukraińcem Rinatem Achmetowem" - piszą dziennikarze.

Więcej o: