Co czeka Lotnisko Chopina w Warszawie po uruchomieniu CPK? Wykorzystane "w inny sposób"

Teren Lotniska Chopina po uruchomieniu Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) będzie zagospodarowany w inny sposób - zapowiedział pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała. - To jest szansa, która się nie zdarza, którą będzie miała metropolia warszawska - poinformował.

Centralny Port Komunikacyjny będzie węzłem przesiadkowym między Warszawą a Łodzią. Ma on zintegrować transport kolejowy, lotniczy oraz drogowy. Ma zostać uruchomiony w 2028 roku. Co stanie się wówczas z Lotniskiem Chopina?

Zobacz wideo Czy CPK powinno być zlikwidowane? Kosiniak-Kamysz: Ta inwestycja nie jest potrzebna

Warszawa. Jaka jest przyszłość Lotniska Chopina po uruchomieniu CPK?

Według pełnomocnika rządu ds. CPK Marcina Horały, metropolia warszawska będzie mogła zagospodarować teren Lotniska Chopina w Warszawie, po tym jak zostanie uruchomiony Centralny Port Komunikacyjny. - To jest szansa, która się nie zdarza, którą będzie miała metropolia warszawska, by duży kawałek terenu od A do Z zagospodarować na ten czy inny cel - przekazał Marcin Horała, cytowany przez Business Insider.

Polityk zwrócił również uwagę, że główny ruch komercyjny zostanie przeniesiony z Lotniska Chopina w Warszawie do CPK. - Można wyobrazić sobie Lotnisko Chopina jako dalej funkcjonujący port lotniczy zdecydowanie mniejszy, o ograniczonych funkcjach. Moim zdaniem byłoby to nieracjonalne, byłoby to marnowanie tego terenu - stwierdził pełnomocnik rządu ds. CPK. Według Horały zagospodarowanie terenu po warszawskim lotnisku może być równie znaczącym projektem. Dodał również, że obecnie nie będą podejmowane decyzje na temat zagospodarowania terenu - najwcześniej ma to nastąpić za pięć lat.

Przypomnijmy, rząd w ostatnim czasie zaktualizował i zaczął konsultacje nad projektem "Polityka rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce do 2030 roku (z perspektywą do 2040 roku)". Z zawartych tam dokumentów wynika, że minister infrastruktury Andrzej Adamczyk nie chciał, aby Lotnisko Chopina zostało zamknięte. Innego zdania był natomiast Marcin Horała - o czym pisaliśmy w Gazeta.pl. "Obowiązujące dokumenty strategiczne w zakresie transportu nie przesądzały tej kwestii [zamknięcie Okęcia - red.], tym samym decyzja SKRM ostatecznie przesądza o zakończeniu działalności komercyjnej Lotniska Chopina w Warszawie z chwilą operacyjnego uruchomienia Portu Lotniczego 'Solidarność'" - czytamy w dokumencie.

Centralny Port Komunikacyjny. Węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią ma powstać w 2028 roku

Zgodnie z założeniami, po zakończeniu pierwszego etapu budowy Centralny Port Komunikacyjny będzie mógł obsługiwać nawet 40 mln pasażerów rocznie. Reszta inwestycji kolejowych CPK ma zostać zakończona w kolejnej dekadzie. Dzięki przeprowadzonym inwestycjom kolejowym pasażerowie będą mogli podróżować między stolicą a największymi polskimi miastami w niecałe trzy godziny.

Więcej o: