Miękkie lądowanie Sebastiana Kulczyka po sprzedaży autostradowego imperium. Wchodzi w rynek materacy

Grupa Ciech, która należy do Sebastiana Kulczyka wchodzi na rynek materacy z marką Snoovio. Ruszyła już sprzedaż internetowa. O nowej firmie miliardera dowiadujemy się ledwie kilkanaście dni po tym, jak gruchnęła nowina, że Kulczyk sprzedaje udziały w autostradowych spółkach

Nowa marka wchodzi w skład grupy Ciech. Przy tworzeniu Snoovio spółka Sebastian Kulczyka korzystała z wiedzy i doświadczenia firmy Ciech Pianki, która zajmuje się produkcja pianek PUR. Snoovio od kilku miesięcy jest już obecne w mediach społecznościowych, a jak dowiadujemy się z poniedziałkowego komunikatu prasowego, właśnie rusza sprzedaż internetowa materacy. 

Zobacz wideo Dominika Kulczyk: Miesiączka jest powodem do dumy

Sebastian Kulczyk inwestuje w nowy biznes

Materace Snoovio dostępne są w trzech liniach - Easy, Premium oraz Exclusive.  Spółka chwali się, że Ciech Pianki to pierwszy polski producent pianek poliuretanowych, który uzyskał certyfikat ISCC Plus, potwierdzający zrównoważone podejście do produkcji, przede wszystkim w zakresie stosowanych surowców.

- Snoovio to rozwinięcie i przeniesienie na kolejny poziom wieloletniego doświadczenia zespołu Ciech Pianki. Oferujemy materace produkowane z surowców pozyskiwanych ze zrównoważonych źródeł, ale nasze produkty wyróżnia zastosowanie wymiennego pokrowca, a także próżniowe pakowanie oraz łatwość transportu. Dodatkowo część naszego portfolio to unikalne w skali rynku materace dwustronne. Co ważne, zalety naszych produktów można przetestować w ciągu 100 dni od zakupu - podkreśla Michał Budzyński, Prezes Zarządu Ciech Pianki.

Sebastian Kulczyk sprzedał autostradowe imperium

Informacje o wejściu na rynek materacy grupa Ciech podała kilkanaście dni po tym, gdy okazało się, że Sebastian Kulczyk sprzedał udziały w swoich autostradowych spółkach. Autostradowe aktywa Sebastiana Kulczyka miał kupić francuski fundusz inwestycyjny Meridiam za cenę około 3 mld złotych. Proces sprzedaży rozpoczął się jeszcze przed wojną w Ukrainie. 

Sebastian Kulczyk sprzedał firmę  KI One, która miała 23,8 proc. udziałów w spółce Autostrada Wielkopolska (AWSA) i 40 proc. udziałów w spółce Autostrada Wielkopolska II (AWSA II). Utworzona w 1992 roku firma Autostrada Wielkopolska (AWSA) zbudowała w latach 2002-2004 za własne pieniądze odcinek A2 Konin - Nowy Tomyśl, a jej siostrzana spółka AWSA II, powstała w 2009 roku, odcinek Nowy Tomyśl - Świecko w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Oba odcinki o łącznej długości 255 km kosztowały 2,4 mld euro.

Więcej o: