Najnowsza część "Gwiezdnych wojen" za oceanem okazała się prawdziwym hitem . Film zarobił przez pierwsze dwa dni wyświetlania w Ameryce Północnej 238 mln dol., czyli o 30 mln dol. więcej niż poprzedni rekordzista - "Jurassic World". I nic dziwnego - w końcu czekaliśmy na ten epizod aż 10 lat!
Zainteresowanie sagą najlepiej widać w Trendach Google. Jeśli weźmiemy pod uwagę Polskę, to zauważymy wyraźnie kilka rzeczy:
- nie szukamy "Gwiezdnych Wojen", a "Star Wars"
- zainteresowanie filmem jest nawet większe niż w 2005 roku, kiedy to premierę miał epizod "Zemsta Sithów".
Na świecie też najczęściej poszukiwaliśmy informacji o "Przebudzeniu Mocy".
Która część Gwiezdnych Wojen była najpopularniejsza w Google Fot. Google Fot. Google
Ale już zainteresowanie "Gwiezdnymi Wojnami" największe było właśnie 10 lat temu.
Zainteresowanie Gwiezdnymi Wojnami w Google na przestrzeni czasu Fot. Google Fot. Google
Pierwszy oficjalny zwiastun najnowszej części należy do najczęściej oglądanych na YouTube zwiastunów filmowych w historii. Wyświetlony został 61 998 525 razy. Najczęściej wyszukiwanym bohaterem Gwiezdnych Wojen jest, oczywiście, Darth Vader.
Tych postaci z Gwiezdnych Wojen szukamy w Google Fot. Google Fot. Google
W Polsce też bardzo długo tak było. Na drugim miejscu uplasował się Luke Skywalker. Ale w grudniu 2015 to całkowicie inna osoba z Gwiezdnych Wojen jest najczęściej wyszukiwana - Han Solo.
Jeśli jeszcze nie oglądaliście "Przebudzenia Mocy" nie będziemy wam zdradzać, co powoduje wzrost wyszukiwań akurat tej postaci. Spośród nowych postaci dużo emocji budził Kylo Ren.
Kim jest Kylo Ren? Fot. Google Fot. Google
Co ciekawe, Polska jest na końcu listy krajów zainteresowanych najnowszą częścią Gwiezdnych Wojen. Przed nami są takie kraje jak Kazachstan, Ekwador, Rumunia czy Węgry.
Naszą recenzję filmu "Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy" znajdziecie tu .