Półtora roku po premierze iPada Air 2 oraz pół roku po debiucie potężnego iPada Pro, firma z Cupertino prezentuje nam mniejszego iPada Pro, który stanowi hybrydę tych dwóch urządzeń. Czego możemy spodziewać się po nowym tablecie Apple?
Czytaj też: Apple pokazało iPhone SE. Jest mniejszy, tańszy, ale...
Phil Schiller, wiceprezes Apple ds. marketingu podkreślił, że mniejszy iPad Pro jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów, dla których 12,9-calowy iPad Pro był zbyt "przytłaczający". Schiller zażartował również, że to idealne urządzenie dla dotychczasowych użytkowników tabletów z systemem Windows.
Nowy iPad Pro został wyposażony w 9,7-calowy ekran Oxide TFT. Phil Schiller zapewnia, że jest on o 25 proc. jaśniejszy niż w przypadku iPada Pro 2. Charakteryzuje się również niższym współczynnikiem odbierania światła.
Pod względem designu urządzenie nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle swoich poprzedników. Już od dłuższego czasu Apple nie wprowadza większych zmian wizualnych w kolejnych iPadach. Być może projektanci z Cupertino doszli do wniosku, że osiągnęli na tym polu doskonałość?
iPad Pro 9,7' Apple.com
Nowy iPad Pro został wyposażony w system 4 głośników, który jest jednym z wyróżników linii "Pro". Znajdziemy tu najmocniejszy układ A9X, który ma zagwarantować doskonałą wydajność urządzenia. Wspiera go koprocesor M9.
Nie zabrakło miejsca dla aparatu 12MP iSight z funkcjami Focus Pixels, True Tone Flash oraz Live Photos oraz przedniej kamery 5MP.
Nowy iPad Pro będzie dostępny w czterech kolorach wersjach kolorystycznych, w tym długo wyczekiwanej "rose gold", która podobno wcale nie jest niemęska. Użytkownicy będą mogli skorzystać z szeregu akcesoriów, takich jak dedykowana klawiatura, która również została dziś zaprezentowana przez Apple
iPad Pro 9,7' Apple.com
Jest również rysik Apple Pencil, który był tematem do żartów podczas ubiegłorocznej prezentacji iPada Pro. Pamiętamy bowiem, że Steve Jobs był jednym z największych przeciwników wszelkich rysików. Jak widać Tim Cook tego zdania nie podziela
W sprzedaży pojawią się trzy wersje "małego" iPada Pro: 32GB (599 dol.), 128GB (749 dol.) oraz aż 256GB (899 dol.). Warto pamiętać, że cena ta nie obejmuje rysika Apple Pencil i klawiatury, które są sprzedawane oddzielnie. Przy tej okazji Apple wypuściło na rynek "dużego" iPada Pro z 256 GB pamięci, za którego zapłacimy 1099 dol.
iPad Pro 9,7' Apple.com
Przedsprzedaż mniejszego iPada Pro rozpocznie się 24 marca, a już tydzień później (31 marca) urządzenie trafi do sklepów.
Debiut mniejszego iPada Pro może oznaczać, że Apple rezygnuje (przynajmniej na jakiś czas) z kontynuacji linii Air. Ostatnie urządzenie z tej serii (iPad Air 2) został zaprezentowany w październiku 2014 roku.