Empik ostrzega przed mailami z fałszywą promocją. To wyłudzenie

Empik ostrzega przed oszustami rozsyłającymi nieprawdziwe informacje o konkursie, w którym wygrać można bony na zakupy. To wyłudzenie, które kończy się stratą pieniędzy.

Przestępcy po raz kolejny udowodnili, że posuną się do każdego świństwa, byle tylko naciągnąć mniej świadomych użytkowników. Celem kolejnego ataku tego typu stali się klienci Empiku. 

Przeczytaj też: Nie zwracasz uwagi na to, co otwierasz? Twoje oszczędności są zagrożone!

Ostrzegamy przed e-mailami z informacją o wiosennej promocji, w której rzekomo można wygrać bon do salonów EMPIK o wartości 2000 zł. Nie jest to wiadomość przesłana przez nasz sklep empik.com. Istnieje podejrzenie, że jest to próba wyłudzenia danych osobowych do tego, by wysyłać później płatne SMSy. Dlatego rekomendujemy zachować ostrożność i nie otwierać linków przenoszących na strony w innej domenie niż empik.com.

czytamy na stronie sklepu.

Mechanizm tego wyłudzenia polega na nieświadomości części użytkowników. Nie wiedzą oni, że potwierdzając dane, które rzekomo mają zapewnić im udział w konkursie, uruchamiają usługę Premium SMS. Polega ona  na tym, że to odbiorca płaci za każdą otrzymaną wiadomość.

Tuż przed świętami ostrzegaliśmy przed podobnym, jeszcze bardziej bezczelnym przekręcie. Ofiary najpierw otrzymują wiadomość z życzeniami, a następnie informacje, że wysłano ją w ramach usługi płatnej, i należy odesłać SMS ze słowem "STOP", by powstrzymać dalsze przychodzące wiadomości. Osoba obawiająca się opłat postępuje zgodnie z instrukcją i... uruchamia płatną usługę SMS, dla operatora nie ma bowiem znaczenia treść wiadomości, a numer pod jaki się ją wysyła. 

Przestępcy jak widać nie próżnują...