Wielki powrót Nokii? Finowie zapłacili 170 mln euro za tę firmę. Chcą podbić rynek inteligentnych gadżetów

Inteligentny zegarek od Nokii? Wszystko wskazuje na to, że fiński koncern chce z przytupem wejść na rynek wearables.

Nokia nie powiedziała ostatniego słowa na rynku urządzeń mobilnych. Kilka tygodni temu do sieci wyciekły zdjęcia smartfona A1, który ma być pierwszym  telefonem Nokii od czasu nieudanego mariażu z Microsoftem zakończonego sprzedażą działu odpowiedzialnego za  smartfony Lumia. Z nieoficjalnych doniesień wynika, że A1 mógłby pojawiać się w sprzedaży jeszcze latem tego roku.

Finowie chcę pójść o krok dalej. Nokia przejęła właśnie francuską firmę Withings, producenta inteligentnych wag, zegarków, opasek, termometrów oraz innych gadżetów, które mierzą naszą aktywność fizyczną i oceniają stan zdrowia.

WithingsWithings fot. Withings

Historia Withings sięga 2008 roku.Obecnie firma zatrudnia 200 pracowników. W ramach dwóch rund finansowania Francuzom udało się zebrać dotychczas niemal 34 mln dolarów. W startup zainwestowały m.in. spółki  Idinvest, oraz 360 Capital Partners.

Nokia zapłaci za Withings 170 mln euro. Transakcja zostanie zrealizowana przed końcem 3. kwartału, a Withings stanie się częścią oddziału Nokia Technologies.

WithingsWithings fot. Withings

Nokia stawia na zdrowie

Przejęcie Withings to wyraźny sygnał, że Nokia zamierza aktywnie włączyć się w rywalizację na dynamicznie rozwijającym się rynku inteligentnych gadżetów oraz internetu przedmiotów (ang. Internet of Things – IoT).

Już od dłuższego czasu powtarzamy, że rynek cyfrowych usług dla zdrowia to obszar o strategicznym znaczeniu dla Noki. Teraz podejmujemy w tym kierunku konkretne działania, by wykorzystać szanse, które otwiera przed nami ta dynamicznie rozwijająca się branża

podkreśla Rajeev Suri, CEO fińskiego koncernu, w opublikowanym oświadczeniu.

Przejęcie Withings to pierwsze od lat poważne wzmocnienie konsumenckiego oddziału Nokia Technologies. W ostatnich latach skupiał się on na licencjonowaniu marki Nokia innym producentom oraz zarządzaniu pokaźnym portfolio patentów fińskiego giganta.

Teraz, Nokia chce pokazać, że zależy jej na odzyskaniu dawno utraconego miejsca na rynku elektroniki konsumenckiej. Pytanie, czy nie jest na to zbyt późno?

Więcej o: