Google stara się dostosowywać swoje narzędzia do zmieniających się zachowań użytkowników. Konsumenci coraz częściej wyszukują informacji za pomocą smartfonów, nie komputerów stacjonarnych.
Coraz więcej osób wyszukuje informacji za pomocą smartfona Fot. za www.slideshare.net
Dlatego Google wprowadza różnego rodzaju ulepszenia, które mają zmieścić więcej informacji na mniejszym ekranie.
Takim rozwiązaniem jest zaprezentowana w zeszłym tygodniu funkcja Rich Cards (dostępna w tej chwili dla wybranych użytkowników). Wyświetla wyniki w sposób wizualny - nad tradycyjnymi wynikami, prowadzącymi do poszczególnych stron, użytkownik widzi zdjęcia wyszukiwanego obiektu. Zdjęcia te można przewijać przesuwając niczym rolkę.
Google Rich Cards Fot. Google
Zmiana ma sprawić, że szybciej dotrzemy do wyszukiwanej informacji - Google wychodzi z założenia, że obraz prezentowany w wynikach pozwoli łatwiej ocenić nam, czy właśnie tego szukamy.
Phone Arena zwraca też uwagę na inny aspekt zmian - "obrazkowe wyszukiwanie" połączone z krótkim opisem skraca czas wyszukiwania, co może przełożyć się na wyższe przychody dla Google. Podobny cel ma inna ważna nowość, którą testuje właśnie Google - zmiana koloru wyświetlania wyników z niebieskiego na czarny.
W zeszłym roku Google wyraźnie zmienił mobilne wyniki wyszukiwania czyniąc je bardziej interaktywnymi. Rich Cards to kolejny etap zmian.
Z ostatnich działań Google wynika, że użytkownicy coraz więcej aktywności przenoszą na smartfony. Są coraz potężniejszymi i wygodniejszymi narzędziami, coraz częściej zastępują tradycyjny komputer również przy wyszukiwaniu.