Nie masz konta na Facebooku? Nie szkodzi, jego reklamy i tak zobaczysz

Facebook ogłosił właśnie, że staje się jeszcze potężniejszym narzędziem reklamowym. To świetna wiadomość dla... reklamodawców.

Facebook  stał się właśnie znacznie poważniejszym konkurentem Google. Firma ogłosiła właśnie, że zmienia zasady wyświetlania swoich reklam. Od dziś będą one widoczne również dla tych, którzy konta na największym społecznościowym serwisie świata nie mają.

Przeczytaj też: Facebook wiecznie żywy?

Co to zmieni?

Reklamy, za którymi stoi Facebook, pojawią się w różnych serwisach i aplikacjach. Działają tak, jak reklamy Google rozsiewane po sieci dzięki na przykład usłudze AdWords. 

FacebookFacebook FABRIZIO BENSCH/REUTERS

Sposób na spadek dochodów?

Wall Street Journal, powołując się na nieoficjalne informacje, podejrzewa, że za decyzją Facebooka odpowiedzialny jest spadek przychodów z reklam wyświetlanym tym, którzy konto na Facebooku mają. Zasięg Audience Network, sieci reklamowej należącej do Facebooka, zdaje się niewystarczający. 

Przychody reklamowe FacebookaPrzychody reklamowe Facebooka Fot. Statista

Użytkownicy będą oczywiście ostrzegani przed tym, że Facebook ma zamiar wyświetlić im reklamy - tego wymagają zasady związane z plikami cookie. Nie oszukujmy się jednak, większość użytkowników zgodzi się na wyświetlanie reklam Facebooka. Ucieczka przed największym portalem społecznościowym świata stanie się niemożliwa...

Facebook: nie będziemy śledzić

Portal podkreśla, że użytkownik będzie mógł wyłączyć reklamy pochodzące z serwisu. Wszystkie osoby, które wchodzą na stronę Facebooka w Europie, otrzymały o tym informację zawartą w  szczegółach dot. polityki cookies. Wśród wprowadzanych zmian jest też możliwość zastosowania klauzuli opt-out zarówno przez osoby korzystające z Facebooka, jak i te, które nie mają tam konta nie tylko z poziomu ustawień, ale też z poziomu każdej wyświetlanej reklamy.  

Więcej o: