Wolicie AVG od Avasta? Teraz to już nie ma znaczenia

Popularny producent oprogramowania antywirusowego Avast przejmuje jednego ze swoich największych konkurentów, firmę AVG Technologies, za kwotę 1,3 mld dolarów w gotówce. Transakcja zostanie sfinalizowana jesienią.

Zarówno Avast, jak i AVG mają swoje korzenie u naszych południowych sąsiadów - Czechów. Globalną liczbę użytkowników produktów antywirusowych marki Avast ocenia się obecnie na ponad 230 milionów. Po przejęciu AVG ta baza zwiększy się do ponad 400 mln, wśród których około 16 mln stanowią użytkownicy antywirusów i pochodnego oprogramowania w wersjach mobilnych.

Przedstawiciele Avasta liczą, że przejęcie AVG pozwoli rozwinąć usługi cyberbezpieczeństwa w sektorze małych i średnich firm oraz umożliwi wejście na rynek urządzeń związanych z gorącym ostatnio tematem, czyli internetem rzeczy (ang. IoT - Internet of Things).

Nie mamy jeszcze żadnych informacji o przyszłości jaką Avast planuje względem przejętego AVG. Scenariusze są przynajmniej dwa: marka zostanie wchłonięta i całkowicie zniknie z rynku albo nowy właściciel zdecyduje się na pozostawienie jej produktów pod własną nazwą.

Więcej o: