Mobilnie gra już 1,9 mld ludzi. Co 12 osoba wybiera produkcje tego polskiego studia

Raport z najnowszego badania firmy Newzoo dostarcza bardzo ciekawych informacji o rynku gier mobilnych. Na całym świecie gra w nie już 1,9 mld ludzi. Okazuje się, że co 12 osoba wybiera produkcje polskiego studia T-Bull.

Według analityków z Newzoo, do końca bieżącego roku wartość samego rynku gier mobilnych ma osiągnąć poziom 36,9 mld dolarów. To o 1,4 mld dolarów więcej niż pierwotnie zakładano, a jednocześnie aż o 6,5 mld dolarów więcej niż w ubiegłym roku. Dla oddania skali warto podać kilka nietypowych porównań. Za taką kwotę można zbudować 67 stadionów narodowych lub 3494 kilometrów autostrady. Rozdając takie pieniądze wszystkim Polakom, każdy rodak otrzymałby około 3839 złotych.

Android niekwestionowanym królem

Jeśli chodzi o rozkład sił na rynku mobilnych systemów operacyjnych, Google może mieć najwięcej powodów do zadowolenia. Statystyki NetMarketShare za okres styczeń - lipiec 2016 wskazują na udział Androida w rynku na poziomie 63,87%. Drugie miejsce zajmuje iOS z wynikiem 28,84%. Windows Phone ma zaledwie 2,95% a BlackBerry OS -  1,26%.

Z kolei z raportu firmy Mobience wynika, że przeciętny użytkownik po mobilną rozrywkę sięga 73 razy miesięcznie, jednak najbardziej zapaleni gracze potrafią robić to nawet kilkadziesiąt razy dziennie. Średni czas jednej rozgrywki to od 4 do 5 minut.

Polscy deweloperzy mocnym graczem

Poza mocną pozycją polskich deweloperów gier pecetowych i konsolowych, w sektorze mobilnym też nie mamy powodów do wstydu. W produkcje rodzimego studia T-Bull gra obecnie 150 mln ludzi na całym świecie, a w samym lipcu przybyło 9,3 mln nowych użytkowników. Najpopularniejsza gra studia to wyścigówka Top Speed. Gra w nią już ponad 8 milionów ludzi.

 

Według statystyk T-Bull ponad połowa, czyli 56,5% wszystkich graczy korzysta z Androida, 17,5% z Windows Phone, 14,1% z iOS, 8% z BlackBerry OS, 3,2% z Windows, a 0,7% pobrało grę za pośrednictwem sklepu z aplikacjami Amazon.

Rynek mobilny przegania konsolowy i pecetowy

Jak podkreśla Grzegorz Zwoliński, współzałożyciel i Chief Operating Officer firmy T-Bull S.A: Jeszcze kilka lat temu ciężko było sobie wyobrazić, że rynek gier mobilnych będzie wart więcej niż rynek komputerowych czy konsolowych gier wideo. Według prognoz Newzoo, gry komputerowe wygenerują 31,9 mld dolarów przychodu, konsolowe - 30,8 mld dolarów, zaś mobilne - 36,9 mld dolarów. Oznacza to, że cały rynek gier wideo w 2016 roku to prawie 100 mld dolarów.