Gry mobilne są proste i banalne? Poczekajcie na polskie Full of Stars

Przy okazji niedawnej wizyty w siedzibie warszawskiego studia deweloperskiego ATGames miałem okazję pobawić się ich nową grą mobilną. O Full of Stars można powiedzieć wiele, ale nie to, że jest prosta i banalna. Powoli otwieramy erę mobilnej rozrywki, która angażuje na równi z konsolową i pecetową? A może dopiero teraz ją dostrzegamy?

O sukcesie ATGames mówi się zdecydowanie więcej za granicami naszego kraju. Świat dobrze zna tego polskiego dewelopera za sprawą wielokrotnie wyróżnianych produkcji takich jak Another Case Solved oraz Puzzle Craft 2. Oba tytuły zdobyły między innymi nagrody Apple Editor’s Choice w 150 krajach, wyróżnienia IGN Peoples’ Choice, a także Best Games of App Store w latach 2012, 2014 i 2015. Wszystko wskazuje na to, że ATGames szykuje dla graczy kolejną gratkę, która już wkrótce może podbić ich serca.

Aleją gwiazd, aleją gwiazd biegniemy

Mowa o Full of Stars, czyli połączeniu kosmicznej zręcznościówki z grą fabularną, w której zarówno refleks, jak i podejmowanie decyzji ma równorzędne znaczenie dla dalszej rozgrywki. W grze wcielamy się w rolę kapitana statku transportującego cywili ocalałych z kosmicznego konfliktu wojennego do bezpiecznej przystani po drugiej stronie galaktyki. W oczy rzuca się estetyczna oprawa graficzna 2D w stylu retro, przywodząca na myśl skojarzenia z doskonałą produkcją FTL: Faster Than Light. Warto tu jeszcze wspomnieć, że autorem muzyki do Full of Stars jest Marcin Przybyłowicz, kompozytor ścieżki dźwiękowej do ostatniego Wiedźmina.

Full of StarsFull of Stars źródło: materiały prasowe

Jako kapitan musimy dbać o morale załogi, podejmować decyzje o badaniu wraków innych statków na jakie trafiamy po drodze, zabieraniu kolejnych ocalałych, a także rozwiązywaniu potencjalnych konfliktów na pokładzie. To wszystko wpływa na naszą zdolność do sprostania kolejnym wyzwaniom, jakie czekają nas po drodze. Oczywiście w trakcie podróży zbieramy paliwo i elementy potrzebne do naprawy oraz rozbudowy statku.

 

Już teraz w grze umieszczono ponad 150 poziomów, a czas potrzebny na przejście całej historii przekracza 10 godzin. Potencjał Full of Stars dostrzeżono na targach Gamescom 2016 w Kolonii, gdzie produkcja otrzymała tytuł najlepszej gry w prestiżowym konkursie Big Indie Pitch. Deweloper zamierza ją finalnie wydać dla iOS oraz Androida w pierwszym kwartale 2017 roku.

Czytaj też: Agencja Rozwoju Przemysłu będzie wspierać twórców gier. Czy pomoc od państwa jest potrzebna?

Tymczasem po drugiej stronie tęczy

ATGames nie ogranicza się jedynie do tworzenia gier, ale idzie również w stronę dystrybucji. I dla kompletnego kontrastu proponuje graczom zwariowaną grę krakowskiego Bigger Cat Studio o wiele mówiącym tytule Laser Kitty Pow Pow. Absurdalny humor, barwny przeładowany żywymi kolorami świat i nietuzinkowa, wciągająca rozgrywka przywodzi na myśl skojarzenia z japońskimi kreskówkami.

 

Pokrzykujący kot o laserowych oczach i wielu wcieleniach eliminujący hordy wojowników ninja? To brzmi jak recepta na sukces wśród młodszej grupy mobilnych graczy. Premiery Laser Kitty Pow Pow możemy się spodziewać równolegle z Full of Stars. Będziemy bacznie przyglądać się poczynaniom ATGames. Wydaje się, że kolejny polski deweloper gier zasługuje na więcej uwagi.