Komputery są już passe. Najwięcej ruchu w sieci robią urządzenia mobilne

Zdaje się, że coraz mniej z nas przegląda sieć na tradycyjnych komputerach. Znacznie częściej wolimy do tego celu używać urządzeń mobilnych. W przyszłym roku będą one odpowiadały aż za 75 proc. ruchu w internecie.

Urządzenia mobilne są coraz szybsze, mają coraz lepsze (i większe) ekrany. Dzięki temu są coraz wygodniejsze w obsłudze. Wolimy zatem przeglądać sieć na smartfonach i tabletach niż na mniej wygodnych komputerach.

Widać to wyraźnie w wynikach badania jakie przeprowadziła agencja analityczna Zenith Media. Wynika z nich, że już w przyszłym roku (na 60 rynkach, które bada agencja) 75 proc. ruchu w sieci będą generowały urządzenia mobilne.

Dla porównania, w 2012 roku było to zaledwie 40 proc., a w tym roku już 68 proc. Za dwa lata, w 2018 roku smartfony i tablety odpowiadać będą za 79 proc ruchu w internecie.

Hiszpania najchętniej przegląda sieć mobilnie

Warto zaznaczyć, że to mieszkańcy Hiszpanii przeglądają sieć najchętniej z urządzeń mobilnych. Pierwsza piątka prezentuje się następująco:

  1. Hiszpania (85 proc.)
  2. Hong Kong (79 proc.)
  3. Chiny (76 proc.)
  4. USA (74 proc.)
  5. Włochy i Indie (73 proc.)

Ponad połowa ma smartfony

Warto dodać w 2012 roku na badanych rynkach tylko 23 proc. osób posiadało smartfon i tylko 4 proc. tablet. Teraz jest to odpowiednio 56 i 15 proc.

Co ciekawe najwięcej smartfonów na liczbę mieszkańców przypada w Irlandii (92 proc.), Singapurze (91 proc.) i Hiszpanii (88 proc.).

Ogromny rynek reklam

Warto dodać, że w 2018 roku na reklamy na urządzeniach mobilnych zostanie wydanych 134 miliardy dolarów. To więcej niż wydatki na reklamę w prasie, kinach i bilbordach razem wzięte. Za dwa lata rynek reklam internetowych będzie składał się w 60 proc. reklam mobilnych.

Udział urządzeń mobilnych w przeglądaniu sieci z roku na rok jest coraz większy. Ciekawe zatem jak będzie się prezentowało podobne zestawienie za kilka lat.