Wdrożenie, za które odpowiedzialne jest wyłonione w przetargu konsorcjum PKO Banku Polskiego oraz firmy eService umożliwiło zamontowanie ponad 8 tys. terminali POS w 4,6 tys. placówek własnych Poczty Polskiej. Dzięki nim klienci mogą od teraz zapłacić kartą za rachunki, przesyłki, znaczki pocztowe, czy koperty. W ciągu ostatnich tygodni podczas programu pilotażowego usługi klienci wykonali już ponad 500 tysięcy transakcji kartami płatniczymi Visa i Mastercard.
Terminale wydzierżawione od eService pozwalają także korzystać z usług dodatkowych - między innymi doładowania telefonów komórkowych oraz wypłacania gotówki. W dalszej kolejności Poczta Polska ma w planach uruchomienie płatności mobilnych BLIK, a także płatności kartami bezpośrednio u kuriera. Tu widać wyraźny ukłon w stronę rynku e-commerce.
Usługi cyfrowe Poczty Polskiej dla obywateli źródło: materiały prasowe
W ostatnim czasie widać nasilenie działań Poczty Polskiej w zakresie modernizacji i dostosowania do najnowszych standardów. Już teraz w wielu placówkach znajdziemy tzw. signature pady służące do rejestracji odręcznych podpisów. Listonoszom oddano do dyspozycji wielofunkcyjne tablety, których używają do dostarczania sądowej korespondencji. Od niedawna w około 1000 placówek pocztowych można korzystać z bezpłatnego dostępu do internetu przez Wi-Fi.
Czytaj też: Darmowy internet bez limitów? Wystarczy... wejść na Pocztę!