Poczta Polska wchodzi w XXI wiek. Po latach oczekiwania można płacić kartą

Wreszcie za usługi pocztowe, handlowe oraz finansowe można przy okienku zapłacić kartami Visa i Mastercard. To efekt zakończonego właśnie wdrożenia terminali do płatności bezgotówkowych w placówkach Poczty Polskiej.

Wdrożenie, za które odpowiedzialne jest wyłonione w przetargu konsorcjum PKO Banku Polskiego oraz firmy eService umożliwiło zamontowanie ponad 8 tys. terminali POS w 4,6 tys. placówek własnych Poczty Polskiej. Dzięki nim klienci mogą od teraz zapłacić kartą za rachunki, przesyłki, znaczki pocztowe, czy koperty. W ciągu ostatnich tygodni podczas programu pilotażowego usługi klienci wykonali już ponad 500 tysięcy transakcji kartami płatniczymi Visa i Mastercard.

Na poczcie doładujesz telefon. I wypłacisz pieniądze

Terminale wydzierżawione od eService pozwalają także korzystać z usług dodatkowych - między innymi doładowania telefonów komórkowych oraz wypłacania gotówki. W dalszej kolejności Poczta Polska ma w planach uruchomienie płatności mobilnych BLIK, a także płatności kartami bezpośrednio u kuriera. Tu widać wyraźny ukłon w stronę rynku e-commerce.

Usługi cyfrowe Poczty Polskiej dla obywateliUsługi cyfrowe Poczty Polskiej dla obywateli źródło: materiały prasowe

W ostatnim czasie widać nasilenie działań Poczty Polskiej w zakresie modernizacji i dostosowania do najnowszych standardów. Już teraz w wielu placówkach znajdziemy tzw. signature pady służące do rejestracji odręcznych podpisów. Listonoszom oddano do dyspozycji wielofunkcyjne tablety, których używają do dostarczania sądowej korespondencji. Od niedawna w około 1000 placówek pocztowych można korzystać z bezpłatnego dostępu do internetu przez Wi-Fi.

Czytaj też: Darmowy internet bez limitów? Wystarczy... wejść na Pocztę!