Na wczorajszej konferencji przy okazji przejęcia niemieckiej firmy Grohmann Engineering zajmującej się wytwarzaniem automatycznych linii produkcyjnych, Elon Musk podzielił się planami uruchomienia megafabryki Tesli w Europie. Docelowo ma ona produkować nie tylko baterie do aut elektrycznych, ale również całe samochody. Na razie trudno powiedzieć kiedy Gigafactory 2 powstanie. Dopiero w przyszłym roku rozpocznie się szukanie dla niej dogodnej lokalizacji.
Warto przypomnieć, że nadal trwa budowa mieszczącej się w Nevadzie pierwszej fabryki Gigafactory. To tam mają powstawać baterie do aut elektrycznych, między innymi Modelu 3, którego rozpoczęcie produkcji zaplanowano na przełom 2016 i 2017 roku.
Mieszcząca się w mieście Prum niedaleko granicy z Holandią i Luksemburgiem firma Grohmann Engineering kupiona właśnie przez Teslę, dotychczas pomagała między innymi konkurentom (Daimlerowi oraz BMW) w automatyzacji produkcji baterii do aut elektrycznych obu koncernów. Po przejęciu stanie się jej europejskim oddziałem pod nazwą Tesla Grohmann Automation. W planach Tesli na kolejne dwa lata jest zatrudnienie w Niemczech dodatkowego 1000 inżynierów i techników (obecnie w Grohmann Engineering pracuje około 700 osób).
Nie da się ukryć, że zamierzenia szefa Tesli dotyczące poziomu rocznej produkcji aut elektrycznych (do 2018 roku firma chce dobić do 500 tys. egzemplarzy rocznie) wydają się dziś równie kosmiczne jak plany kolonizacji Marsa. Do końca tego roku z linii produkcyjnych zjedzie ‘raptem’ około 80 tys. elektrycznych aut tej marki. Nic dziwnego, że słynny amerykański przedsiębiorca i wizjoner szuka sposobów na automatyzację produkcji.
Źródło: Tesla