Na święta kupujemy głównie iPhone'y. Na drugim miejscu Samsung, reszta daleko w tyle

W okresie świątecznym najwięcej aktywowanych smarfonów to iPhone'y. Daleko za Apple jest Samsung. Pozostali producenci praktycznie się nie liczą.

Flurry Analytics przygotował statystykę z której wynika, że najchętniej pod choinkę kupujemy telefony firmy Apple.

Wzięto pod uwagę okres od 19 do 25 grudnia. W tym czasie aż 44 procent aktywowanych urządzeń miało logo nadgryzionego jabłka. Daleko w tyle jest Samsung - ich smartfony odpowiadały za 21 proc. aktywacji.

Pozostali producenci pozostali daleko w tyle. Jedynie 3 proc. telefonów zostało wyprodukowanych przez firmę Huawei. Po 2 proc. ruchu zrobiły urządzenia LG, Amazonu, Oppo, Xiaomi i Lenovo (smartfony z serii Moto dawniej rozwijane przez Motorolę).

Na święta najchętniej kupujemy iPhone'yNa święta najchętniej kupujemy iPhone'y źródło: Flurry Analytics

Warto zaznaczyć, że udział telefonów Apple spada względem poprzednich lat. Wzrosła za to liczba aktywacji przenośnych urządzeń Samsunga. Co ciekawe, 2 proc. udziału w okresie przedświątecznym w 2015 roku zanotowały słuchawki Nokii (a właściwie już Microsoftu).

Jaka wielkość ekranu jest najchętniej wybierana

Co ciekawe, Flurry Analytics sprawdził również jakiej wielkości ekrany aktywowane były najczęściej. Pod uwagę wzięto ten sam okres, a wyniki porównano z poprzednimi latami. Ranking ten świetnie pokazuje jak zmieniły się preferencje użytkowników jeśli chodzi o smartfony z dużymi ekranami.

Jeszcze w 2013 roku phablety (wg. Flurry Analytics urządzenia z ekranami 5 - 6,9 cala) stanowiły jedynie 4 proc. wszystkich aktywowanych urządzeń. W tym roku odpowiadają aż za 37 proc. aktywacji.

Widać również wyraźnie jak zmalała sprzedaż smartfonów z małymi ekranami (poniżej 3,5 cala), z 3 do 1 proc. w tym roku. Spada również obecność tabletów pod choinką, z 17 do 9 proc. i z 12 do 8 proc. w przypadku małych tabletów.

Udział urządzeń zależnie od rozmiaru ekranuUdział urządzeń zależnie od rozmiaru ekranu źródło: Flurry Analytics

Flurry Analytics wziął pod lupę również to, jak często pobieramy aplikacje mobilne w dniu Bożego Narodzenia. Z analizy wynika, że instalowaliśmy je dwa razy częściej niż wynosiła średnia dla pozostałych dni grudnia.

Więcej o: