Facebook chwali się, że wie o tobie więcej, niż chciałbyś powiedzieć. Ten wykres zdradzi twoje uczucia

Robert Kędzierski
Facebook wie, że się zakochałeś. Sto dni przed tym, zanim to oficjalnie ogłosisz. Potęga danych może przerażać.

Specjaliści Marka Zuckerberga na podstawie aktywności użytkowników na Facebooku są w stanie określić, czy dana osoba jest zakochana. Wskazać to mogą zachowania charakterystyczne dla różnych etapów znajomości.

Czytaj też: Użytkownicy Facebooka muszą być czujni. Kolejne zagrożenie. 

Forbes zauważa, że korzystając z algorytmów Mark Zuckerberg mógłby zadzwonić do wybranej pary i oznajmić im, że są zakochani.

Czy jesteś zakochany? Spytaj FacebookCzy jesteś zakochany? Spytaj Facebook Fot. Facebook

 

100 dni wcześniej

Zanim zakochani oznajmią na Facebooku, że są w związku, coraz częściej publikują wpisy na profilu "drugiej połówki". Tendencja ta utrzymuje się aż do 12 dni przed ogłoszeniem związku - średnio do 1,67 wpisu dziennie. Kiedy para ogłasza oficjalnie związek ilość wpisów spada - średnio do 1,53 dziennie. 

Inne dane świadczące o zakochaniu to ilość interakcji. Spada liczba polubień i komentarzy. Wzrasta natomiast częstotliwość używania słów określających pozytywne emocje takich jak miłość, szczęście. Użytkownicy rzadziej piszą o negatywnych odczuciach. 

Wiedza, którą można sprzedać

Facebook podkreśla, że jego dane mają charakter statystyczny. Mimo wszystko ogrom wiedzy, jaką posiada serwis Marka Zuckerberga o użytkowniku może budzić emocje. Jak już pisaliśmy algorytmy zbierają informacje dotyczące 98 kwestii. Tak dokładne profilowanie osób pozwala reklamodawcom kierować precyzyjną reklamę, która idealnie trafia w potrzeby użytkowników.