Specjaliści Marka Zuckerberga na podstawie aktywności użytkowników na Facebooku są w stanie określić, czy dana osoba jest zakochana. Wskazać to mogą zachowania charakterystyczne dla różnych etapów znajomości.
Czytaj też: Użytkownicy Facebooka muszą być czujni. Kolejne zagrożenie.
Forbes zauważa, że korzystając z algorytmów Mark Zuckerberg mógłby zadzwonić do wybranej pary i oznajmić im, że są zakochani.
Czy jesteś zakochany? Spytaj Facebook Fot. Facebook
Zanim zakochani oznajmią na Facebooku, że są w związku, coraz częściej publikują wpisy na profilu "drugiej połówki". Tendencja ta utrzymuje się aż do 12 dni przed ogłoszeniem związku - średnio do 1,67 wpisu dziennie. Kiedy para ogłasza oficjalnie związek ilość wpisów spada - średnio do 1,53 dziennie.
Inne dane świadczące o zakochaniu to ilość interakcji. Spada liczba polubień i komentarzy. Wzrasta natomiast częstotliwość używania słów określających pozytywne emocje takich jak miłość, szczęście. Użytkownicy rzadziej piszą o negatywnych odczuciach.
Facebook podkreśla, że jego dane mają charakter statystyczny. Mimo wszystko ogrom wiedzy, jaką posiada serwis Marka Zuckerberga o użytkowniku może budzić emocje. Jak już pisaliśmy algorytmy zbierają informacje dotyczące 98 kwestii. Tak dokładne profilowanie osób pozwala reklamodawcom kierować precyzyjną reklamę, która idealnie trafia w potrzeby użytkowników.