Wideo na Facebooku jak w telewizji? Będą przerwy na reklamę

Już niedługo oglądając wideo na Facebooku możemy natrafić na krótki przerywnik reklamowy. Największa społecznościówka świata kontynuuje swój eksperyment zapoczątkowany przy transmisjach na żywo.

Każdego dnia wideo na Facebooku jest oglądane przez użytkowników łącznie nawet przez 100 mln godzin. Nic dziwnego, że Mark Zuckerberg chce wykorzystać ten potencjał i uczynić z filmowej aktywności w serwisie intratny biznes. Nacisk na tematykę wideo zapowiadał już przy okazji ostatniej konferencji dla deweloperów - F8.

Jak wynika z doniesień serwisu Recode, przerwy reklamowe w filmach publikowanych na Facebooku zaczną się już wkrótce pojawiać po 20 sekundach odtwarzania danego klipu. Sam materiał wideo musi mieć do tego odpowiednią długość (co najmniej 90 sekund), a reklama nie będzie trwać dłużej niż 15 sekund. Publikujący taki film będzie miał okazję na 55 proc. zysków z odtworzeń znajdującej się w środku reklamy.

Na szczęście Facebook nie zamierza przerywać reklamami prywatnych filmów użytkowników. Oferta dotyczy wyłącznie firm oraz wydawców, którzy będą chcieli na swoich filmach nieco zarobić. Warto wspomnieć, że tego typu rozwiązania są już stosowane od kilku miesięcy w transmisjach wideo w serwisie społecznościowym.

Czytaj też: Facebook chwali się, że wie o tobie więcej, niż chciałbyś powiedzieć. Ten wykres zdradzi twoje uczucia

Więcej o: